Bosch Termoteknoloji, Satış Sonrası Hizmetler departmanı altında yer alan Teknik Destek biriminde “Teknik Destekte Akıllı Gözlük Projesi”ni hayata geçirdi.
Habere, 383. sayımızın E-Dergi versiyonundan da göz atabilirsiniz: https://edergi.santiye.com.tr/383/8/
Bosch Termoteknoloji, müşterilerini odağına alan ve onların hayatını kolaylaştıran projelerini sürdürüyor. Bu kapsamda şirket, paydaşlarının Teknik Destek birimi ile iletişim kurarak destek alabilecekleri Akıllı Gözlükler ile hizmet vermeye başladı. Bosch Termoteknoloji Teknik Destek uzmanları, akıllı gözlükleri olan Orta Doğu ve Kafkaslar başta olmak üzere Türkiye’de bulunan tüm paydaşlarına anında destek sağlayabiliyor.
Teknik Destek birimindeki Bosch uzmanları, herhangi bir sorunla karşı karşıya kalan paydaşlarının cihazlarını, uzaktan başarılı bir şekilde kontrol edebiliyor. Uzmanlar, paydaşlarının kendilerine aktardığı bilgiler doğrultusunda cihazları inceleyebiliyor ve hatta denetleyebiliyor.
Akıllı gözlükler gelişmiş bir teknolojiye ek olarak birçok teknik özelliğe sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Akıllı gözlüklerin ses teknolojisi sayesinde kulaklıkla kolaylıkla konuşma ve anlık yazışmalar (chat) yapılabiliyor. Bu yazışmalar üzerinden doküman veya metin paylaşımı gerçekleştirilebiliyor. Böylece teknik dokümanlar veya paydaşların ihtiyaç duyduğu belgeler anlık olarak paylaşılıyor.
Sistemin aynı zamanda dil çevirisi özelliği bulunuyor. İhtiyaç halinde kullanılabilen çeviri fonksiyonu sayesinde yabancı iş ortakları ile teknik konular için çok daha anlaşılabilir ve kolay bir iletişim kurabiliyor.
Özellikle pandemi döneminde Bosch uzmanları ve paydaşlarının hayatını kolaylaştıran proje hakkında Bosch Termoteknik Satış Genel Müdürü Kıvanç Arman, “Bosch olarak her zaman müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Geleceğin teknolojisi olarak adlandırılan uzaktan servis hizmetlerini daha şimdiden Bosch Termoteknik Teknik Destek Merkezimize adapte ederek iş ortaklarımıza ve yetkili servislerimize akıllı gözlükler ile destek olmaya başladık. Türkiye dışında Orta doğu ve Kafkasya’daki 16 diğer ülkeye verdiğimiz hizmeti kolaylaştıran akıllı gözlüklerle paydaşlarımıza olağanüstü çözümler sağlamak için heyecanla çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Akıllı gözlüklerle zamandan da tasarruf
Akıllı gözlükler sayesinde paydaşlara güvenli bir şekilde uzaktan hizmet sağlanırken bir yandan da sahaya veya müşteriye verilen hizmetin toplam süresi önemli ölçüde kısalmış oluyor. Seyahat veya kısa mesafe de olsa yolda geçen vakti bitiren çalışma ile müşteri memnuniyeti için de önemli bir adım atılıyor. Akıllı gözlük sistemi kullanan uzmanların aynı anda uzaktan daha fazla yeri “ziyaret edebilmesi” sayesinde ise çalışma düzeninde daha fazla ekipmana ve müşteriye hizmet verebilen uzmanlar, işlerini hızlı ve verimli bir şekilde tamamlayabiliyor.
1 Eylül 2020