Aura Design Studio Kurucusu Mimar Filiz Cingi Yurdakul, mimari projelerde konsept oluşturma sürecinin yatırımcı ve mimar arasındaki iş birliğinin kritik bir rol oynadığını vurguluyor.
Mimari projelerin başarıya ulaşmasında konsept oluşturma süreci, yatırımcı ve mimar arasındaki etkileşim ile şekilleniyor. Aura Design Studio Kurucusu ve deneyimli mimar Filiz Cingi Yurdakul, bu sürecin detaylarını anlattı: “Konsept oluşturma sürecinde, yatırımcı projeye yönelik finansal ve fonksiyonel hedefleri belirleyerek başlangıç yapar. Yatırımcı, projenin ana gerekçelerini, hedef kitlesini, bütçesini ve kullanım amacını netleştirir. Mimar ise bu hedefler doğrultusunda yaratıcı çözümler sunmak için teknik bilgi ve estetik vizyonunu ortaya koyar. Bu süreç, yatırımcı ve mimar arasındaki iş birliğini gerektirir ve estetikten sürdürülebilirliğe kadar geniş bir yelpazeyi kapsar.”
Estetik, Fonksiyonellik ve Sürdürülebilirlik Bir Arada
Filiz Cingi Yurdakul, konsept oluşturma sürecinin ana unsurlarını şöyle özetliyor:
Yatırımcının Rolü: Projenin hedef kitlesini, amacını ve bütçesini belirleyerek süreci başlatır.
Mimarın Rolü: Proje alanı analizi, çevresel düzenlemeler ve yapısal gereksinimlere dair ön araştırmalar yapar. Estetik, fonksiyonellik ve sürdürülebilirlik unsurlarını göz önünde bulundurarak tasarım alternatifleri sunar. İlk tasarımlar veya 3D modeller yatırımcıya sunulur ve geri bildirimler doğrultusunda revizyonlar gerçekleştirilir. Bu süreçte mimar, yatırımcının bütçesi içinde kalarak alternatif malzemeler veya yapısal çözümlerle tasarımı uygulama projelerine hazır hale getirir. Nihai konsept onaylandıktan sonra teknik detaylar geliştirilerek proje uygulama aşamasına geçer.
Yatırımcı Beklentilerine Göre Şekillenen Projeler
Yurdakul, işverenin proje üzerindeki etkisini şu sözlerle ifade ediyor: “İşverenin arsa hakkındaki bilgileri, projenin konseptinin oluşturulmasına önemli ölçüde katkıda bulunur ve tasarım sürecini aydınlatıcı şekilde yönlendirir. Eğer işverenimiz bir müteahhit ise, beklentiler farklı olabilir. Bu durumda projemiz bir yatırım olarak değerlendirileceği için süreçte maliyet etkinliği ve pratik çözümler ön plana çıkar.”
ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
9Ocak 2025
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.