Avrupa’nın Mantolama Devi Baumit, Türkiye’de mantolamanın, iklim değişikliği ve enerji tasarrufu ile ilişkisi hakkında kamuoyunun algısını öğrenmek amacıyla yaptırdığı kapsamlı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Baumit Türkiye Genel Müdürü Atalay Özdayı ve Satış ve Pazarlama Direktörü Erdil Dinçer’in paylaştığı sonuçlara göre, toplumun yüzde 81’i iklim değişikliğinden haberdar ve hem bireysel hem de hane olarak çeşitli önlemler alıyor. İklim değişikliğini duyanların yüzde 68’i çok endişeli olduğunu belirtirken, toplumun yüzde 64’ü mantolama yaptırmanın iklim değişikliği için alınan bir önlem olduğunun farkında. Mantolama, hane içinde alınan önlemlerin de başında geliyor.
HABERİ, E-DERGİ VERSİYONUMUZDAN DA OKUYABİLİRSİNİZ
Dünya ile birlikte ülkemizde de şiddeti ve sayısı artan afetler, artan sıcaklıklar ve kuraklık, iklim değişikliğinin etkilerini bugünden yaşamaya başladığımızı gösteriyor. Doğanın dengesini bozan bu küresel tehdit sadece doğayı değil, ekonomiden sosyal hayata her şeyi etkiliyor ve dönüştürmeye zorluyor. Geliştirdiği inovatif ürünler ve hayata geçirdiği projelerle mantolamanın sürdürülebilir bir dünya için önemine dikkat çeken Baumit, "Türkiye İklim Krizi ve Mantolama Algı Araştırması" ile mantolamanın, iklim değişikliği ve enerji tasarrufu ile ilişkisinin toplumda nasıl algılandığına odaklanıyor. XSights iş birliğinde, 7 coğrafi bölgede gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları Baumit Türkiye Genel Müdürü Atalay Özdayı ve Satış ve Pazarlama Direktörü Erdil Dinçer’in katılımıyla online olarak düzenlenen basın toplantısında açıklandı.
Baumit Türkiye Genel Müdürü Atalay Özdayı (Solda) ve Satış ve Pazarlama Direktörü Erdil Dinçer (Sağda)
İklim değişikliği konusunda "Endişeliyiz"
Türkiye’nin yüzde 81’i iklim değişikliğinden haberdar olmakla birlikte iklim değişikliğini duyanların yüzde 68’i endişeli ya da çok endişeli olduğunu belirtiyor.
Toplumun yüzde 76’sı iklim değişikliğinin etkilerini halihazırda yaşamaya başladığımızı, yüzde 71’i ise yaşanan afetlerin iklim değişikliği ile bağlantılı olduğunu düşünüyor. Bölge bazlı olarak iklim krizinin duyulma oranının en yüksek olduğu bölge yüzde 95,9 ile Ege Bölgesi. Ege Bölgesi’ni sırayla İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Marmara Bölgesi takip ediyor.
İklim değişikliğine karşı alınabilecek en önemli önlemlerden biri mantolama
Türkiye’de toplumun yüzde 64’ü için mantolama yaptırmak iklim değişikliği için alınan bir önlem. Daha az yakıt ile daha iyi ısındığını söyleyenlerin oranı yüzde 87.8, yazın daha az klima açarak daha iyi ve uzun süre serinlediklerini söyleyenlerin oranı ise yüzde 95.7 ile çoğunluğu oluşturuyor. "Enerji tasarrufu yaparım" diyenler arasında "mantolama yaparım" diyenler de Türkiye ortalamasının yüzde 26’sını oluşturuyor.
Küresel ısınma ve iklim değişikliğine karşı bireysel olarak alınabilecek en önemli tedbirlerden olan mantolamayı toplumun yüzde 20’si daha önce hiç duymadığını belirtiyor. Mantolama hakkında en çok bilgiye sahip bölge ise yüzde 89,7 ile Marmara Bölgesi.
Yalıtımsız binalarda enerjinin yüzde 40’ı duvarlardan kaybediliyor
Toplantıda, küresel ısınma ve çevre felaketlerine karşı ısı yalıtımına yatırım yapmanın artık bir tercih değil zorunluluk haline geldiğini söyleyen Baumit Türkiye Genel Müdürü Atalay Özdayı şunları söyledi: “Dünyanın şu an karşı karşıya olduğu en büyük sorun iklim değişikliği. Standartlara uygun, kaliteli malzemelerle yapılan ısı yalıtımı ile hem daha sürdürülebilir bir dünya inşa etmek hem de yaşam alanlarında yüzde 50 oranında enerji tasarrufu sağlamak mümkün. Avrupa’nın mantolama devi olarak anılan Baumit’in ana iş kolu ısı yalıtımıdır. Ancak ülkemizde ısı yalıtımı bilinci hâlâ olması gereken seviyeye gelmediği için yalıtım konusunu maalesef ciddiye almıyoruz. Oysa ki, küresel ısınmanın da engellenmesinde en önemli gündem maddelerinden biri ısı yalıtımı. Çevreye verilen zararı engellemek için yalıtım kalınlıklarının ve ısı yalıtımında sistem kullanımının artırılması gerekiyor. Bu konuda sektörümüzün çatı derneği olan ve benim de yönetim kurulunda yer aldığım İZODER’in Tek Yol U Dönüşü kampanyasını da çok değerli buluyoruz. Bu kampanya kapsamında çatı, cephe, pencere ve döşemelerde U değerlerinin iyileştirilmesi gerektiğine dikkat çekiyoruz. Ümit ediyorum ki, yakın gelecekte ülkemizde bu konuda güzel gelişmeler olacaktır. Enerjide dışa bağımlı ve ağırlıklı olarak fosil yakıt tüketen bir ülke olarak yalıtımlı bina sayısını artırmak ve mevcut binaları yenilemek hem daha yaşanır bir dünyaya hem ülke ekonomisine hem de tüketicilerin kendi ekonomilerine büyük katkı sağlayacak.”
Binalar enerji tüketimi ve CO2 salımında yüzde 33 paya sahip
Türkiye’de en çok enerji tüketiminin %33 ile binalarda gerçekleştiğini belirten Baumit Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Erdil Dinçer ise “Harekete geçmemiz için çok az zaman kaldı. Avrupa Birliği’nin ‘Fit For 55’ adlı yeni yol haritasında 15 yıl içinde doğru yalıtıma sahip olmayan milyonlarca binanın ya yıkılıp yeniden yapılması ya da tadilattan geçmesi gibi birçok kritik planlama var. Araştırmalar tüm Türkiye’de tüketilen toplam enerjinin yüzde 33’ünün binalar kaynaklı olduğunu gösteriyor. Enerji tüketiminin yüzde 33’ünden sorumlu olan binalar, karbondioksit salımında da ilk sırada yer alıyor. Binalar, enerji tasarruflu, yeşil binalar haline geldiğinde enerji tüketimini yüzde 50’lere kadar azaltıyor. Türkiye’nin ısı yalıtımı konusunda en fazla ürün, sistem ve hizmete sahip şirketi Baumit olarak ısı yalıtımının önemi konusunda toplumda daha fazla farkındalık yaratmak öncelikli hedefimiz. İklim Krizi ve Mantolama Algı Araştırmasını da bu hedef doğrultusunda gerçekleştirdik. Avrupa’nın mantolama devi olarak, sağlıklı yaşam alanları yaratma vizyonumuzla inovatif ürünler geliştirirken, Geleceğimizi Mantoluyoruz (www.gelecegimizimantoluyoruz.com) kurumsal sosyal sorumluluk projemiz ile çocuklarımızı da enerji tasarrufu ve ısı yalıtımı konusunda bilinçlendirme seferberliği başlattık. Bu proje kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında faaliyetler yürütüyoruz” ifadelerini kullandı.
Araştırma kapsamında 7 coğrafi bölgede 1037 kişiyle görüşüldü. Araştırma sonuçlarına göre
Katılımcıların %61’i çevre bilincine sahip olduğunu belirtti.
Katılımcıların çevre tahribatına yönelik almış olduğu önlemler; %47,4 ile yere çöp atmamak/çöpleri ayrıştırmak, %17,8 ile doğayı korumak ve ağaçlandırma yapmak ve %7,3 oranı ile plastik kullanmamaktır.
7 bölge içinde doğal çevre bilinci en yüksek bölge Ege Bölgesi olarak belirlendi. Ege Bölgesi’ni sırasıyla Marmara, Doğu Anadolu ve Akdeniz takip etti.
Katılımcıların %84 ’ü doğal kaynakların tükenmesi noktasında önlem aldığını belirtirken, %16 ’sı önlem almamaktadır.
Katılımcıların %81’i iklim değişikliğini duyduğunu, %19’u duymadığını belirtmiştir.
Bölge bazlı olarak iklim krizinin duyulma oranı en yüksek bölgesi % 95,9 ile Ege Bölgesi. Ege Bölgesi’ni sırayla İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Marmara Bölgesi takip ediyor.
Katılımcıların %68’i iklim değişikliği konusunda çok endişeli olduğunu belirtmiştir.
Katılımcıların %76’sı iklim değişikliğinin etkilerini yaşamaya başladığımızı, %71’i ise iklim değişikliği ile yaşanan afetlerin bağlantılı olduğunu düşünmektedir.
Katılımcıların %66’sı iklim değişikliğine yönelik bireysel önlem almaktadır.
Bireysel önlem alan katılımcıların %59,8’i "çevreyi kirletmem", %49,4 ’ü "doğal kaynaklarda tasarruf yaparım", %40,4’ü ise "geri dönüşüme dikkat ederim" yanıtını vermiştir.
Katılımcıların %64’ü iklim değişikliğine yönelik hane içinde önlem almaktadır. Alınan önlemler sırasıyla %67,4 Mantolama, %66,1 su tasarrufu, %58,8 enerji tasarrufur.
Katılımcılara göre, bina içinde en çok enerji ısıtma soğutma sistemlerine (%36,8) harcanmaktadır.
Katılımcıların %74’ü enerji tasarrufu yaptığını belirtmiştir.
İklim değişikliği ile enerji tasarrufu arasında ilişki kuran katılımcıların oranı % 43’tür.
Katılımcıların %70 ’i çocuklarına enerji tasarrufu ile ilgili yönlendirmelerde bulunduğunu belirtmiştir.
Katılımcıların %80 ’i mantolamayı daha önce duyduğunu belirtmiştir.
Mantolamayı duyan katılımcının %51’i bu konuda bilgili veya çok bilgili olduğunu belirtmiştir.
Katılımcıların %78 ’i mantolama yaptırmanın enerji tasarrufu sağladığını düşünmektedir. Katılımcıların %55’i ise mantolama ile iklim değişikliği arasında bir bağlantı olduğunu belirtmiştir.
Katılımcıların %64 ’ü için mantolama yaptırmak iklim değişikliği için alınan bir önlemdir.
Katılımcıların %73 ’ü oturacağı evi seçerken mantolama yapılmış olmasına önem vermektedir.
Mantolamaya önem veren katılımcıların önem verme sebepleri sırasıyla; "mantolamanın ısı tasarrufu sağlaması", "enerji tasarrufu sağlaması" ve "kaynaklardan tasarruf sağlaması"dır.
Katılımcıların %64 ’ü mantolamanın faydalarını bildiğini belirtmiştir.
Daha az yakıt ile daha iyi ısındıklarını söyleyenlerin oranı: %87.8
Daha az klima açarak daha iyi ve uzun süre serinlediğini söyleyenlerin oranı ise %95,7’dir.
Mantolama hakkında en çok bilgiye sahip bölge % 89,7 ile Marmara Bölgesi’dir. Takiben %83,6 ile Doğu Anadolu ve %82,4 ile İç Anadolu gelmektedir.
Baumit Hakkında
100 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Avusturya merkezli Schmid Industrie Holding’in en büyük şirketlerinden biri olan ve Avrupa’nın mantolama devi olarak anılan Baumit. 25 ülkede, kırkın üzerinde üretim tesisi ile yıllık 6,5 milyon ton üretim kapasitesi ile hizmet veriyor. Bugün ciro büyüklüğü 1 milyar euroyu aşmış olan Baumit, Türkiye'de 2007 yılında faaliyet göstermeye başlamıştı. Gebze'de bulunan Türkiye üretim tesisi 2008'de faaliyete geçmişti. Toplamda 14 milyon euroluk bir yatırımla açılan tesis, yıllık 300 bin ton üretim kapasitesine ve likit üretim yeteneğine sahip.
HABERİ, E-DERGİ VERSİYONUMUZDAN DA OKUYABİLİRSİNİZ
4 Şubat 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.