Dikkat çeken tasarımı ve uygulanan mühendislik teknikleriyle ülkenin son yıllardaki sembol projelerinden biri olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü birçok “ilk”i barındırıyor... Yapımını IC İçtaş ile Astaldi’nin ortak gerçekleştirdiği ve yedi yüzü mühendis olmak üzere sekiz binden fazla inşaat sektörü profesyonelinin görev aldığı köprünün konsept tasarımı ise Fransız Michel Virlogeux ve Jean Francois Klein’a aitti...
Hizmete girdiği 2016 yılında 59 metre genişliğiyle “dünyanın en geniş asma köprüsü”, 1.408 metre uzunluğuyla “dünyanın raylı sisteme sahip en uzun asma köprüsü” ve 322 metre yüksekliğiyle “dünyanın en uzun kulesine sahip asma köprüsü” unvanlarının sahibi olan İstanbul Boğazı’nın üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrupa ve Asya arasında transit taşımacılığın en önemli kavşak noktalarından biri...
Mühendislik açısından birçok ilke sahip Köprü’nün inşaatı hatırlanacağı üzere üç yıl gibi rekor sayılabilecek bir sürede tamamlanmıştı. Türk inşaat sektörü açısından “kilometre taşı” sayılabilecek unsurlarıyla dikkat çeken Yavuz Sultan Selim Köprüsü gerek estetik gerek teknik özellikleriyle dünyanın da sayılı köprüleri arasında yer alıyor.
8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede bulunan Köprü’nün 83 bin 72 m2lik ana açıklık tabliye alanı on futbol sahasına; 900 tonluk tek bir tabliye segment ağırlığı ise 4 yolcu uçağı ağırlığına eşdeğer.
Dünyanın etrafını 3 kez dolanıyor
Köprüyü taşıyan sistemler olan eğik askı halatları, ana kablo ve askı halatlarında kullanılan çelik teller uç uca eklendiğinde 124 bin 382 kilometre uzunluğa erişebiliyor. Bu da dünyanın etrafını 3 kez dolanmaya eşdeğer bir uzunluk.
Güvenli ve konforlu bir yolculuk için
Akıllı ulaşım sistemleri ve ileri teknoloji bakım ekipmanı ile donatılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Trafik Devriye ve Bakım ekipleri ile sürücülere güvenli ve konforlu bir yolculuk da sunuyor. Güzergâhında trafik ve yol güvenliği açısından önem taşıyan elektronik bilgilendirme tabelalarından sis ve sıcaklık sensörlerine kadar en yeni teknolojiler kullanılıyor. Hava ve yol koşulları sensörlerle sürekli takip ediliyor ve sürücüler elektronik tabelalar aracılığıyla bilgilendiriliyor.
İnşaat, Garipçe ve Poyrazköy’de eşzamanlı başlamıştı
Köprü ihalesini 2012’de 10 yıl 2 ay 20 gün ile (yapım ve işletim süresi) IC İçtaş-Astaldi (İtalyan) ortaklığı kazanmıştı. Köprü’nün inşaatı, her iki ayağın oturduğu Garipçe (Avrupa yakası) ve Poyrazköy (Anadolu yakası) mevkilerinde eş zamanlı olarak başlamıştı. 29 Mayıs 2013’te temeli atılan köprü ayaklarının inşaatı 24 Ekim 2014’te tamamlanmıştı.
53 çelik tabliye
Yedi yüzü mühendis olmak üzere sekiz binden fazla kişinin görev aldığı inşaat sürecinde en ağırı 923 ton olan 53 çelik tabliye kullanılmıştı. Söz konusu tabliyeler için Güney Kore’den gelen çelik saclar Türkiye’de işlenmişti.
Hibrid tasarım
Konsept tasarımı Fransız Michel Virlogeux ve Jean Francois Klein’a ait olan projede 230 bin m3 beton, 50 bin ton demir, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanılmıştı. Asma köprü ile gergin eğik askılı köprünün birleşimi şeklinde dizayn edilen Köprü, hibrid tasarımı ile kendi kategorisinde benzersiz ve çarpıcı bir örnek olarak görülüyor.
FOTOĞRAFLAR: IC İçtaş, Karayolları Genel Müdürlüğü, Yüksel Proje, Freysaş ve Astaldi.
19 Kasım 2023
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.