LG, yakın dönemde olmazsa olmaz teknolojik cihazlardan biri haline gelmeye aday hava temizleyicileri doğru seçmek için dikkat edilmesi gereken noktaları sıraladı.
Bir zamanlar klimalar ihtiyaç değil lüks olarak görülürdü. Ancak yıldan yıla ısınan hava, özellikle bazı bölgeler için klimayı bir yaşam zorunluluğu haline getirdi. Yaz aylarının yüksek nemi ve 40’lı derecelerdeki sıcaklıklar klimasız ortamlarda nefes almayı bile zorlaştırdı. Günümüzde benzer bir lüks – zorunluluk ikilemi hava temizleme cihazları için geçerli… Kimileri için oldukça lüks olarak kabul edilen hava temizleme cihazları, gelişmiş şehirlerde birer ihtiyaç halini almaya başladı. Temiz ve kaliteli havaya erişimin güçleşmesi, yaz aylarında dahi şehrin inşaat tozu, kiri, egzoz dumanı gibi nedenlerle camların açılamaması, son olarak da pandemi dönemiyle birlikte önemini anladığımız kapalı ve toplu yaşanan alanlardaki hava kalitesinin önemi hava temizleme cihazlarını bir lüks olmaktan çıkarak bir sağlık ihtiyacı haline getirdi.
Devrim yaratan hava temizleme cihazı PuriCare 360 ile, bulunduğu ortama temiz ve taze hava sağlayan LG Electronics (LG), tüketicilere bir hava temizleme cihazı seçerken dikkat etmeleri gereken noktaları sıraladı… LG’ye göre, hava temizleme cihazı seçerken öncelikle hava temizleyicilerin çalışma sistemini anlamak gerekiyor. Basitçe anlatmak gerekirse, hava temizleyicileri 3 aşamalı olarak çalışıyor. Öncelikle, bulundukları ortamdaki havayı içlerine çekiyorlar, sonra bu havanın içerisinde bulunan tozu filtreliyorlar. Bu aşamada, LG PuriCare 360 gibi hava temizleyicileri, sadece tozu filtrelemekle kalmıyor, bu havanın içerisindeki küf ve diğer partikülleri filtreleyebiliyor. Hava temizleyiciler 3. aşamada ise, temizlenen havayı dışarı veriyorlar.
Uzun yıllar boyunca iklimlendirme sistemleri üzerine çalışan ve son teknolojik ürünlerin geliştirilmesini sağlayan LG uzmanları, bir hava temizleyici seçerken 3 faktörün göz önünde bulundurulmasını öneriyor:
1. Standart kullanım alanının (uygulanabilir alan), kullanılan gerçek alanın en az %130'u kadar olmasına dikkat etmek verimlilik açısından fayda sağlıyor. Bu nedenle uzmanlar, cihaz seçerken mutlaka evin büyüklüğü göz önünde bulundurulmayı tavsiye ediyor. Cihazın en çok kullanılacağı ve genel olarak evlerde en büyük alan oturma odası olduğu için, oturma odasının büyüklüğüne göre satın alınması öneriliyor. Alanın hesaplanmasında ise şöyle bir hesap yapılabilir: Kullanım alanın büyüklüğü (m²) x 1.3
Örnek: Oturma alanı 40m² ise 40m²x1.² olarak hesaplayıp, en az 52m² uygulanabilir alana sahip olan cihazın seçmesi öneriliyor.
2. Filtrelerin sınıfını bilmek tüketiciler açısından fayda sağlıyor. Filtre sınıfının, ne kadar ince tozu filtrelediğiyle ilgili değil, 0.3㎛ boyutlu ince tozunu 'kaldırma oranı'ndaki farkıyla ilgili olduğu biliniyor. Filtre sınıfı ne kadar yüksek olursa, üfleme gücü o kadar azalıyor. Bu da işlenecek ince toz miktarını azaltabiliyor. İnce toz giderme verimliliği göz önüne alındığında, çoğu hava temizleyicide E11, E12 ve H13 sınıflı filtreler kullanıyor. Bu durumda, filtre sınıftan ziyade filtrenin boyutunun ne kadar geniş olduğuna bakmak öneriliyor. Ancak bu bilgi rakam olarak nadiren bulunuyor. Bu nedenle plaka tipi filtre yerine, kullanıldığında birden fazla alanda havayı temizleyebilen dairesel tipi filtre kullanan bir ürün kullanılması tavsiye ediliyor. Plaka tipi filtre ise sadece önden ve arkadan toz emiyor, ancak dairesel tipi filtre nispeten kör bir bırakmadan tozları yönetebildiği için havayı daha çok etkili bir şekilde soluyabiliyor.
3. İnce toz konsantrasyonunu ölçen ek bir fonksiyon olan PM sensörü, ultra ince tozun standartı olan 2.5 veya daha üstü sınıfı olması tavsiye ediliyor. Mevcut hava temizleyicilerde genellikle PM10, PM2.5, PM1.0 olarak 3 sensör bulunuyor. Genel olarak üç sensöre de sahip olan ürünlerin fiyatı yüksek olabiliyor, ancak performans açısından en iyisi olarak kabul ediliyor. LG PuriCare360 Hava temizleyici ise 1.0㎛ boyutlu ultra ince toz parçacıklarını bile ölçmesiyle standartları yükseltiyor.
LG PuriCare 360 ile Üstün Hava Kalitesi
Tasarımıyla da dikkat çeken, 360 derece dönerek nerede konumlandığı fark etmeksizin, bulunduğu alandaki tüm havayı temizleyen LG PuriCare 360’ı diğer hava temizleyicilerden ayıran 360 derece dönme özelliğine, temiz havayı 7,5 metre ileri taşıyan CleanBooster özelliği de eklenince, 100 metrekarelik alan dakikalar içerisinde arındırılıp kaliteli bir havaya kavuşturulabiliyor. LG PuriCare’de bulunan aksiyel-santrifüj fanı ve v-başlıklı yönlendirme kanalı, geleneksel ürünlere göre yüzde 20 daha güçlü arındırma sağlıyor. CleanBooster ise, temiz havayı en uzak köşelere iletmek için yükseliyor ve dönerek çalışmaya başlıyor. Böylece temiz hava odanın her yerine ulaşıyor.
Benzersiz arıtma yöntemi ve olağanüstü çoklu filtre sistemi ile daha saf ve temiz hava sağlamak için altı farklı tipte partikülü yakalayan, True HEPA filtre sistemine sahip LG PuriCare 360, çok ince toz ve alerjenlerin de dahil olduğu 0,3 mikrona kadar olan partiküllerin yüzde 99,97’sini yakalayabiliyor. Bu aynı zamanda, evlerinde evcil hayvan besleyen ya da allerji, astım gibi solunum yolu rahatsızlıkları bulunan kullanıcılar için de büyük rahatlık sağlıyor. Ayrıca, kötü koku ve zararlı gazları da yok eden LG Puricare 360 ile ev içerisindeki yemek, parfüm, temizlik nedeniyle kullanılan kimyasal maddelerin kokusu da dakikalar içerisinde ortadan kalkıyor.
30 Eylül 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.