Bu sene 20. kuruluş yıldönümünü kutlayan Fixa Yapı Kimyasalları tam zamanında attığı ve istikrarla sürdürdüğü adımlarıyla dikkat çekiyor...
Bu yıl sektörde 20. kuruluş yıldönümünü kutlayan Fixa Yapı Kimyasalları istikrarlı büyümesini bu dönemde de sürdürüyor. Yapı kimyasalları alanında geniş bir ürün yelpazesine sahip firma, geçtiğimiz yıllarda İstanbul dışındaki Ankara ve Adana tesislerini hizmete sokmuş, EPS üretimiyle ısı yalıtım sektörüne girmiş, son olarak da hammadde kalitesini daha iyi kontrol edebilmek için İstanbul’daki fabrikasında agrega kırma, kurutma ve eleme tesisini devreye almıştı. 20 senedir tam zamanında attığı istikrarlı adımlarla gelişimini sürdüren firmanın Genel Müdürü Ali Murat Ekin’le bu uzun sayılabilecek yolculuğu ve inşaat sektörünü konuştuk... Bu kapsamda öncelikle inşaat sektörünün mevcut durumuna değinen Ekin, dünyada yapı sektörünün ekonomiden aldığı payın yaklaşık yüzde 12 olduğunu, bu oranın ileriki yıllarda ise yüzde 17’ye çıkmasının beklendiğini belirtiyor ve “Türkiye’de genelde gereğinden fazla inşaat olduğu söylenir ve satılamayan binaların çok olması konu edilir; ancak Türkiye’de inşaat sektörünün GSMH’dan aldığı pay ise sadece yüzde 9. Konut inşaatı, sektörün sadece bir parçası; altyapı inşaatları, sanayi inşaatları, her türlü yol, köprü, viyadük inşaatını düşünürsek Türkiye’nin dünya ortalamasını yakalaması için önünde çok büyük bir potansiyel var. Öte yandan güvenlik endişeleri ya da konfor gibi nedenlerle kentsel dönüşüm de ayrı bir potansiyele işaret ediyor. Dolayısıyla önümüzdeki dönemde Türkiye’de inşaat sektörünün büyüyeceğini söyleyebiliriz” ifadelerini kullanıyor.
Yapı kimyasalları sektörü daha da büyüyecek
Türkiye’de yapı kimyasalları kullanım oranının gelişmiş ülkelerin ortalamasının çok altında olduğunu vurgulayan Ali Murat Ekin, inşaat sektörünün büyüyeceğini, ancak yapı kimyasalları sektörünün daha da fazla büyüyeceğini ifade ediyor ve şu yorumlarda bulunuyor: “İnşaat sektörünün yavaşladığı yıllarda bile yapı kimyasalları sektörü büyümeye devam edebilir. Bu büyümeden en büyük payı alacak markalardan biri de Fixa olacaktır. Israrla dile getirdiğim kalite-fiyat dengesi, Fixa’nın aranan markaların arasına girmesindeki en önemli etken. Ancak sadece bu değil; ticarete bakış açımız, müşterilere verdiğimiz hizmet, müşteri memnuniyeti, ürünlerimizde hata oranlarının yok denenecek seviyelerde olması, zamanında, hızlı ve sorunsuz sevkiyat gibi tüm hizmet bileşenleri ele alındığında Fixa’nın pazardaki yerini kesinlikle büyüteceğini söyleyebiliriz...”
11 Ürün grubunda üretim yapıyoruz
“Fixa Yapı Kimyasalları 2001 yılında kuruldu... Üretime ilk olarak İkitelli Organize Sanayi Bölgesi'nde küçük bir tesiste başlamıştık. Avcılar Firuzköy’de kullandığımız tesise 2004 yılında taşındık ve burada ilk olarak otomasyonu yüksek ikinci bir üretim hattı kurarak kapasitemizi 3 katına çıkardık. Bu bizim için ilk önemli kilometre taşlarından birisidir. Bu yatırım sonrasında hızlı bir büyüme dönemine girdik. Birkaç yıl sonra Rusya’da bir ticaret şirketi kurarak ürünlerimizin satış ve dağıtımını yaptık. Daha sonra yatırımlarımızı tekrar yurtiçine yönelterek Adana ve Ankara’da birer tesis kurduk. Özellikle Adana, bize uzak bir nokta olmasına rağmen çok doğru bir yatırımdı; çünkü bu bölgedeki müşterilerimize daha uygun nakliye bedelleriyle daha iyi hizmet vermeye başladık. Organize Sanayi Bölgesi’nde fabrikamızı kurduğumuzda bölgede profesyonelce üretim yapan ilk yapı kimyasalları tesisi olduk. Ankara tesisimizi de İç Anadolu’ya hizmet vermek amacıyla Başkent Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduk. Bir diğer önemli kilometre taşımız da IGLOTEK Isı Yalıtım Sistemleri tesisimiz oldu. EPS için bir yatırım yaparak ısı yalıtım sistemlerinin baştan sona üretimini yapan bir marka olduk. Son olarak da hammadde kalitesini daha iyi kontrol edebilmek için İstanbul tesisimizde agrega kırma, kurutma ve eleme tesisimizi 2019 yılında devreye aldık... Bugün yapı kimyasalları alanında çok geniş bir ürün yelpazemiz var. Su yalıtım sistemleri, sızdırmazlık ürünleri, onarım ve güçlendirme ürünleri, zemin sistemleri, beton ve harç katkıları, kalıp ayırıcılar ve kür malzemeleri, çimento esaslı sıvalar ve örgü harçları, seramik yapıştırıcıları, seramik derz dolguları ve teknik yapıştırıcılar olmak üzeretoplam 11 ürün grubundaüretim yapıyoruz. Toz grubunda üretimimiz 100 bin tonun üzerinde, buna ek olarak 5000 ton sıvı, 5000 ton da silikon-mastik üretimimiz var. EPS tesisimizde ise günlük 1400-1500 metreküp üretim yapıyoruz...”
Hammadde krizlerini alternatif ürün reçeteleri ile aştık
“Fixa’nın ilk 20 yılında ürün kalitesi ve üretim süreçlerine odaklandık. Kuruluşumuzdan bu yana ülkemizde ve global ölçekte büyük ekonomik krizler yaşandı, son olarak bir de pandemi yaşandı. Bütün bunlar üretim açısından dikkatli bir şekilde ele alınması gereken süreçlerdi. Hammadde tedariğinde sıkıntılar yaşandı, fiyatlar zaman zaman çok hızlı yükseldi, diğer bir deyişle her kriz, olduğu gibi bizim üretimimize de yansıdı. Biz hiçbir dönemde ürün kalitemizden ödün vermedik. Yatırımlarımızı hep maliyet avantajlarını düşünerek yaptık. Hammadde krizlerini alternatif ürün reçeteleri ile aştık ve her krizde piyasaya ürün vermeye devam edebildik. Bugün, özellikle kalite-fiyat dengesinde piyasada aranan markalardan birisi olduk. Ar-Ge ve Ür-Ge bizim için her zaman yatırım konusu olmakla beraber bundan sonra markaya yatırımlarımız devam edecek. Yurtdışı pazarlarda daha aktif olmaya başladık. Yeni tesisler kurma konusunda da çalışmaya devam ediyoruz...”
Anahtar, ölçek ekonomisiydi
“Fixa’nın kuruluşunda kendimizi pazarda konumlandırmak için çok önemli bir çalışmamız vardı. En az global markalarla aynı kalitede, hatta kimi zaman daha kaliteli üretim yapan, ama genel giderlerimiz daha az olduğu için daha uygun fiyata sunabilen bir marka olmaya çalıştık. Bunun anahtarı da ölçek ekonomisidir, satış hacmimizi yüksek tuttuk. Yerel firmalara göre avantajımız da Türkiye’nin hemen her yerine bir ya da iki gün içerisinde ürünlerimizi ulaştırabilmemiz oluyor. Dolayısıyla hem yukarıdaki markalara hem aşağıdaki markalara tehdit oluşturuyoruz. Fixa, bu sayede en kaliteli ve en geniş ürün yelpazesine sahip, büyüme potansiyeli çok açık bir marka oldu...”
İlk yıllar çok yorucuydu
“20 sene çok çalışarak geçti. Kuruluş yıllarımız zorluydu... Çok çalışmak gerekiyordu. 2001’den 2004’e kadar şirkette hemen her rolü üstlendim. Hem genel müdürlük yaptım hem Ar-Ge’de hem de üretimde çalıştım. Bir yandan kravatımı takıp bankaya gidiyordum, üretimde çalışıyordum, müşteriye sipariş almaya gidiyordum. Kamyon kullanmak dışında her işi yaptım. Çok yorucuydu. Zaman içerisinde şirketin profesyonel yönetim kadrosu kuruldu. Alanında çok yetkin ve çok tecrübeli danışmanlarla çalıştık. Bu dönemde çok şey öğrendik. Bugün baktığımızda yanlış olduğunu gördüğümüz kararlar da verdik ama bunlardan hep bir ders çıkardığımız ve hızlı hareket edebildiğimiz için zarar görmeden büyüdük...”
Müteahhit, kimyasallarda kalitenin önemini fark etti
“Pandemi döneminde birçok firma üretime ara vermek ve yaptıkları anlaşmaları iptal etmek zorunda kaldı. Lojistik sorunlar başta olmak üzere birçok nedenle hammadde tedariğinde sıkıntı yaşandı. Ancak öte yandan insanlar evlerde kalınca, evlerde konforun önemi daha iyi anlaşıldı. Bir yapıda konforu sağlayan en önemli unsur da yapı kimyasallarıdır. Doğru seçilen ve doğru kullanılan yapı kimyasalları, doğru uygulamalar, binanın sağlıklı bir ortam sunmasını, dayanıklı olmasını ve kullanım ömrünün uzun olmasını sağlar. Yapı kimyasalları görünen bir ürün değil. O nedenle satın alma kararı veren müteahhitler de maliyet kadar kullanılan kimyasallarda kalitenin önemini fark etti...”
3 Aralık 2021
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.