2016 yılında yüzde 100 Georg Fischer bünyesine geçen GF Hakan Plastik, geride kalan 5 yıllık süreçte kendi içerisindeki değişim, inovasyon ve yeni ürün geliştirme, yatırımlar ve Covid-19 pandemi sürecini de içine alan bu zorlu dönemi başarılı bir şekilde yöneterek gelişme ile tamamladı.
GF Hakan Plastik Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, düzenlenen basın toplantısında 5 yıllık süreci değerlendirirken 2025 hedeflerini de paylaştı. 2021 yılında yüzde 45’in üzerinde büyüme yakalayan markanın 2022 hedefi ise yüzde 50 büyüme.
GF Hakan Plastik, düzenlediği basın toplantısı ile borulama sistemleri alanında lider kuruluşlardan biri olan İsviçre merkezli Georg Fischer bünyesine geçişin ardından yaşanan 5 yıllık süreci, sektör değerlendirmelerini ve 2025 stratejilerini paylaştı.
GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında ürün müdürlerinin firmanın kalite anlayışı, dijital dönüşüm araçları ve yeni nesil ürüner üzerine gerçekleştirdikleri sunumlarının ardından konuşan Batuhan Besler, “Sadece 2022 yılı için değil, 2025 için hedeflerimiz büyük, alacağımız yolumuz var” dedi.
Konuşmasında 2016 yılından bu yana sağladıkları başarılara değinen Batuhan Besler, ürün portföyünün katma değeri yüksek, müşteri ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde genişletildiğini; inovasyonun tüm iş süreçlerine yayılarak hareket edildiğini belirtti. Yalın Üretim yaklaşımının her alanda uygulanabilirliği için çalışmalar yürütüldüğünü ifade eden Besler, BM Küresel İlkeler Sözleşmesi'nin bir katılımcısı olan GF Boru Sistemleri’nin stratejileri doğrultusunda şirket içi iş modelleri, ürün geliştirme ve üretim süreçleri sürdürüldüğünü ve bu konuda kararlılıkla hareket edildiğini ifade etti. Şu anda proje pazarında lider, perakende pazarında ise ilk 2 içinde olduklarını kaydetti.
5 yıllık süreçte yapı malzemeleri sektörü ve GF Hakan Plastik
İnşaat sektörü ve dolayısıyla inşaat malzemeleri sanayisinin, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye ekonomisinde de lokomotif alanlarından birini oluşturduğunu belirten Besler şu ifadeleri kullandı: “Ancak son 10 yılın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan inşaat sektörü, maalesef 2018 yılından beri çeyrek bazında düşüşünü sürdürüyor. Bu yüzden geride bıraktığımız süreçte yaşanan dalgalanmalar istikrarlı bir grafik sergilenmesini mümkün kılmadı. Sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada yaşanan bu durum ham madde tedariğinden üretime, yatırımlardan yeni projelerin ortaya çıkmasına kadar her alanda kendini hissettirdi. Özellikle son 2 yılda Pandemi’nin de etkisi ile iş yapış süreçlerindeki değişimler, ham madde tedariği ve lojistikte yaşanan sıkıntılar, döviz kurlarındaki hareketlilik, AB kriterlerinin ortaya konması, vb. konuları geçen sancılı bir dönem yaşandı."
"Türkiye’de 55 yılı aşkın geçmişimizde, dünyada ise GF olarak 1802 yılından bu yana kullanıcılarımız için yaşam konforunu artıran yenilikçi ürünler sunmayı kendimize ilke edindik. Plastik boru sektöründe üstyapı, altyapı ve endüstriyel alanlarda sunmuş olduğumuz ürün ve hizmetlerimizle, geniş bayi ağımızla her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarına en doğru, en hızlı ve en kolay şekilde ulaşabilmesi için çalışmalarımıza aralıksız devam ettik. Müşteri şikayetlerini %70 oranında azalttık. Ülkemizin yaşamış olduğu en sıkıntılı dönemlerde bile, yatırımlarımızı, araştırmalarımızı, üretimimizi ve ürün tedariğimizi ara vermeden sürdürmeye çaba sarf ettik."
"Bu arada çalışanlarımız bizim için önemli bir değer. Kendi bünyemizde oluşturduğumuz eğitimlerle farklı departmanlarda görev yapan çalışanlarımıza sadece geçtiğimiz yıl toplamda 1.700 saati bulan 300’ün üzerinde iç eğitim programları gerçekleştirdik. Tabii dışarıdan aldığımız eğitimlerimiz de söz konusu. Örneğin Kırma Geri Dönüşüm bölümü çalışanlarımıza MEB onaylı “Geri Dönüşüm Ünitelerinde Hayat Boyu Öğrenme” eğitimi veya beyaz yakalı çalışanlarımıza yönelik teknik eğitimleri gösterebiliriz. ISG eğitimlerimiz de hassasiyetle üzerinde durduğumuz bir konu. Aylık olarak devam eden eğitimlerimiz var. Bu sayede 2016 yılından bu yana iş kazalarında %80 azalma elde etmiş bulunuyoruz."
"Aktardığımız ve daha aktaramadığımız tüm çalışmalarımız sonucunda 5 yıllık bu süreçte GF Hakan Plastik olarak %20 büyüme kaydettik. Karşılıklı güven ve bağlılık duygusu içinde her zaman bizimle birlikte olan çalışanlarımıza, destekleyen iş ortaklarımıza ve kullanıcılarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz."
"2021 yılını değerlendirecek olursak olumsuz koşullar yaşanmasına rağmen başarılı bir yıl geçirerek %45’in üzerinde bir büyüme geçekleştirdik. İçinde bulunduğumuz yıl için de hızımızı kesmeden yol alma hedefindeyiz. 2022 yılı için yine kendimize yüksek hedefler belirledik. %50 ye yakın bir büyüme ön görüyoruz ki çalışmalarımızı da bu doğrultuda planlıyoruz”.
GF 2025 Stratejisi
Strateji 2025’in GF’in bulunduğu tüm ülkeler için hazırlamış olduğu bir yol haritası olduğunu açıklayan Batuhan Besler, 2025 yılına kadar izleyecekleri yola ışık tutan bu çalışmanın odağında;
- Yüksek değerli ürünler/çözümler
- Müşteriye yakın olma
- Küresel işbirliğini artırma olduğunu söyledi ve ekledi:
“Bu odak noktalarında yine başa dönüyoruz ve önce İnsan Kaynağı diyoruz ve bir kültür oluşturmaya çalışıyoruz. Kültürümüzü 3 önemli değer üzerinde kuruyoruz: Önemseme, Öğrenme ve Performans. Bütün paydaşlarımızı ne kadar önemsediğimizi öne çıkarmak istiyoruz. Bu odak noktalarında ise destek olacak etkenler 'Sürdürülebilirlik', 'İnovasyon' ve 'Dijitalleşme' ile her zaman olduğu gibi 'İnsan Kaynağı'na yatırım olacak”.
Yüksek Değerli Çözümler konusundaGF Hakan Plastik olarak hali hazırda sürdürdükleri çalışmalarımıza devam edeceklerini ifade eden Batuhan Besler, “Türkiye’de plastik boru pazarına yenilikler kazandıran bir marka olmanın gururunu yaşıyoruz. Son dönemde kendi bünyemizdeki ÜR-GE ekibimiz tarafından üretilen ve tüm dünyaya GF markası ile sunumu gerçekleşen ürünlerimiz var. GF Silenta Extreme bu ürünlerden biri. Bir diğeri GF Aquasystem PP-RCT. İhracat pazarlarında bizim en güçlü ürünlerimiz arasında yer almaya başlamış durumdalar. Yerden Isıtma Sistemleri, gelişen ihtiyaçlar doğrultusunda ürün portföyümüze eklediğimiz ürünlerden. Enerji tasarrufu için Cool Fit, su hijyeni için Hycleen Automation System gibi pek çok inovatif ürünümüzle müşterilerimize ihtiyaçları doğrultusunda en doğru çözümleri sunmaya devam edeceğiz. Gerek satış ekibimizle, gerek bayilerimiz aracılığıyla gerekse Teknik Hizmetler Departmanımızla müşterilerimizle her zaman iletişimi güçlü tutmaya, sektörün ihtiyaçlarını doğru analiz etmeyi sürdüreceğiz. Yetmişin üzerinde ülkeye hem kendi bayi kanallarımızla hem de GF kanalları üzerinden satış gerçekleştiriyoruz. Buradaki işbirliklerimizi güçlendirme konusunda çalışmalarımız da olacak. Yurtdışı projelerde daha güçlü bir konuma yükselmeyi planlıyoruz” dedi.
Hep daha ileriye
Çerkezköy ve Şanlıurfa tesislerinin üretim kapasitesinin GF’nin tesisleri arasında ilk 5 içerisinde yer aldığını kaydeden Batuhan Besler, “2022 yılı planları içerisinde tesislerimizde üretim kapasitesinin yanı sıra enerji verimliliği, su tasarrufu, otomasyon, vb. konuları bulunuyor. Tesislerimizde bu konuda yürüttüğümüz farklı çalışmalarla 2021 yılında bir önceki yıla oranla kwh/kg’da %8.5 oranında iyileştirme sağladık. 2021 yılının ikinci çeyreğinde Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi ile bir protokol gerçekleştirdik ve enerjimizi yenilenebilir enerji kaynaklarından tedarik etmeye başladık. 2021 yılı 3. çeyrek dönemi için satın aldığımızyeşil enerji ile yaklaşık 4.000 ton karbon salınımı tasarrufu sağlandı. Bu değer, kişisel aracınızla dünyanın çevresinde 580 kere tur atılmasına veya 320.000 ağacın bir yılda doğaya sağladığı katkıya eş değer bir tasarruf anlamına geliyor. Bu tedarik ile I-REC sertifikasını da almış bulunuyoruz. 2022 yılında da protokolün devamlılığını sağlayacağız. Ayrıca Verimlilik Artırıcı Projelere odaklanacağız. Bir diğer çalışmamız da ISO 50001 Enerji Yönetimi Standardı’nın 2022 yılı sonuna kadar kalite sistemine entegre edilmesi yönünde olacak. Yine şirket genelinde elektrikte 1,5%, su tüketiminde 4,5% tasarruf sağlamak yönünde planlarımız bulunuyor” ifadelerini kullandı.
2021 yılı sonlarına doğru sevindirici sonuçlar almaya başladıklarını söyleyen Besler, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve ürünlerimizin çevresel etkilerini ortaya koyan Çevresel Ürün Beyanı (EPD) belgesini aldık. Böylece ürettiğimiz ürünlerin sorumluluğunu %100 alarak, çevreye ve geleceğe karşı olan hassasiyetimizi şeffaf ve takip edilebilir bir şekilde beyan etmiş olduk. İlk etapta Silenta Ürün Grubu ve Aquasystem PP- ve PP-RCT için alınan bu belge için diğer ürünlerimiz için de çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Silenta Extreme ürünümüzün Altın Çekül alması da bizi ayrıca motive eden, gurur duyduğumuz bir ödül oldu. Çevreye karşı sorumluluk, daha önce de belirttiğim gibi kurumsal kültürümüzün bir parçası. Suyun çıkarılması ve sağlıklı bir şekilde kullanıcılara ulaştırılması konusunda hizmet veren bir marka olarak toplumun bilinçlendirilmesi yönünde de katkımızın olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu nedenle yıl içerisinde hazırlayacağımız birtakım projelerle aslında giderek su fakiri bir ülke konumuna gelen ülkemizde sanayiden bireysel kullanıma kadar neler yapılabileceğine dair bilgilendirme kampanyaları düzenleyeceğiz” dedi.
Toplantı sonrasında gelen soruları yanıtlayan Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, global olarak bir enerji krizinin yaşandığını, bu krizin aslında Türkiye için bir fırsat olabileceğini düşündüğünü söyledi. Georg Fischer’in global ürünlerinin Türkiye’de üretimi konusunda GF dünyasının bu fırsatı kullanabileceğini kaydetti. Tedarik zinciri ve ham madde konusunda pandemi süreci öncesinde almış oldukları kararlar ve yatırımlarla yönetilebilir bir senaryo içerisinde olduklarını belirten Besler, Çerkezköy ve Şanlıurfa tesislerinde üretim kaydırma gibi uygulamalar gerçekleştirdikleri kaydetti. Ayrıca tedarik zinciri sorununun yaklaşık bir 2 yıl daha süreceğini ön gördüğünü belirtti.
11 Şubat 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.