Girişimcilerin hem insan hem de teknoloji faktörlerini stratejik bir şekilde yönetiyor olması, inşaat sektöründe de dönüşümün anahtarı olacaktır...
Güliz Fiş
Y. Mimar, Girişimci, Kurucu / @inSuppliers
İşletmeler günümüzde zorlukların üstesinden gelebilmek amacıyla pazarlama ve operasyonlarında teknolojiyi ve sarmalayıcı meta yeterliliklerini kullanmaktadırlar. Bu teknolojiler Philip Kotler’in Meta Pazarlama 6.0 kitabında şu şekilde ifade ediliyor:
Nesnelerin interneti (IoT): Veri yakalamak için
Yapay Zeka (AI): Veri işlemek için
Mekansal bilişim: Deneyim modelleme için
Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR): Ara yüz için
Blok zincir: Alt yapı için
Meta Pazarlamaya Güç Veren Beş Temel Teknoloji (P. Kotler, Meta Pazarlama Pazarlama 6.0)
Tüm yazılanlar pazarlama odaklı gibi görünüyor olsa da aslında çıktıları işletmeler için bir yol haritası çıkarılması için hakiki bir yönlendirme. Teknoloji devreye girdiğinde süreçler iki boyutlu, ancak teknolojisiz olduğunda ise üç boyutludur. Yani aslında çevrimiçi çözümler veriye, çevrimdışı çözümler ise bilgiye esastır. İşte üçüncü boyut faktörü ise tamamıyla insan odaklıdır.
Dijital Deneyimlerin İnsan Deneyimlerinin Yerini Alması (P. Kotler, Meta Pazarlama, Pazarlama 6.0)
Bilmem farkında mısınız ama yapay zekanın geldiği boyut ile robotik sesler kayboldu, artık insansı robotlar daha bizden, samimi arkadaşlarımız olmaya başladı. Artık akıl aldığımız dostların yerine yapay zekaya sorar olduk. Bence en büyük yanılma da bu robotların insan kılığında aramıza katıldığı zamanlar oluyor. Kişiler aslında onun bir makine olduğunu, yani insan olamayacağı arasında gelgitler yaşıyor. İnsan gibi uzuvları olduğunu gördüğümüzde unutuyoruz ki onun hormonları, damarlarında dolaşan kanı, DNA’sı ya da organları mevcut değil. Tanımlanan ya da kendisine ulaştırılan her veri, onun can damarı; ama insanoğlu tecrübeleri ve yaşadıkları, hatta öğrendikleri ile “bilginin sahibi”. İşte bu noktada aynı yazar, Philip Kotler, “Girişimci Pazarlama” adlı kitabında insan ve teknolojiyi şu şekilde ayırarak bizde oluşturduğu iç görülerin anahtar kelimelerini ifade ediyor.
Birleşik Ev Modelinde Teknoloji ve İnsanlık Unsurları (P. Kotler, Girişimci Pazarlama)
Aslında bu ayrım tüm bireyleri bence çoklu beceriler geliştirmeye yöneltti. Aynı şekilde girişimciler de iş modellerinde yeni beceriler edinmeye ve yeni iş modelleri geliştirmeye başladılar. Hizmet verdiği ve/veya ürün sağladığı müşteri için aslında ihtiyacı ne ise insan veya teknoloji odaklı çözümler sağlamak üzerine yoğunlaştılar. Bu süreç belki bir geçiş süreci, daha sonra insan elenecek ya da etkisi zayıflayacak ya da dijital yorgunluk ile baş etmek için teknolojiyi geride bıraktığı anlar olacak.
Bazen yapmaya çalıştığımız sosyal medya detoksları, sosyal hayat farkındalığı, doğaya kaçış, hatta retro hareketler ile akıllı cihazlara yönelim... Bunun bilinçaltına inerseniz kimi zaman yorgunluk, kimi zamansa bıkkınlık, hatta insan doğasına aykırı gelişmiş beyinlerin artık tembelleşmesi, ruhun ele geçirilmesi, hayatının boyut dışı bir alana dönüşüvermesi... İnsanların ilkel bir varlıktan evrimleşerek gelişmiş bir canlıya dönüşse de sosyalleşme ihtiyacı ruh, beden ve akıl sağlığı açısından oldukça ilintili. Örneğin “networking”, yani ağ kurma, insanın edindiği tecrübeler, sahip olduğu uzmanlığı ile beraber içerisinde bulunduğu yaşam tarzı ile ortak noktada buluşan kişilerle ördüğü ağdır. Bunun sürdürülebilir olması için bireylerin bir araya gelmesi ve mutlak sözlü, fiziki teması şarttır. Çünkü David Brooks’un “Social Animal” isimli kitabının yola çıkış amacı olan sözünü de paylaşacak olursam; “Bizler düşünen ya da çalışan hayvanlar değiliz; bizler sosyal hayvanlarız. İlişkilerimiz sayesinde var oluruz; birbirimize ve daha geniş ufuklu düşüncelere bağlanmak için yaşarız.” Dolayısıyla genlerimiz ve yaradılışımız tam anlamı ile başkalaşım geçirmeden mutlak gerçeğimiz teknolojiyi de büyüten insandır. Bu nedenle, girişimcilerin hem insan hem de teknoloji faktörlerini stratejik bir şekilde yönetiyor olması, inşaat sektöründe de dönüşümün anahtarı olacaktır.
ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için
15 Aralık 2024
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.