Çimento sektörünün çatı kuruluşlarından ÇEİS, CURIOCITY Araştırma iş birliğiyle hazırladığı “Covid-19’un Çimento Sektörü Çalışma Hayatına Etkileri Araştırması” raporunu yayımladı. Çimento sektörünün çalışma hayatında yaşanan dönüşüm sürecine ilişkin “ortak görüşü” belirlemek ve “ortak ihtiyaca” uygun aksiyon alabilmek amacıyla gerçekleştirilen araştırmaya, ÇEİS üyesi fabrikaların üst ve orta kademe yönetici ile çalışanlarından oluşan toplam 3.265 kişi katıldı. Araştırma için oluşturulan anket; salgın döneminde sürekli sahadan/ofisten çalışan ile evden/uzaktan çalışmayı deneyimleyen yönetici ve çalışanlar ile üst düzey yöneticiler için 3 ayrı kapsamda yapılandırıldı. Sektördeki çalışanların %50’siuzaktan çalışmanın kalıcı hale gelmesi, %37’si ise salgına ilişkin daha fazla eğitim verilmesi yönünde taleplerini ortaya koydu.
Salgın Döneminde Alınan Önlemler Yeterli Bulunuyor
Araştırmaya göreevden/uzaktan çalışanların %60’ı, sahadan/ofisten çalışanların ise %53’ü salgından dolayı “çok endişeli ve endişeli” olduğunu belirtiyor. Buna karşılık salgın döneminde fabrikalarda alınan önlemleri, evden/uzaktan çalışanların %83’ü, sahadan/ofisten çalışanların %63’ü“çok yeterli ve yeterli” olarak değerlendiriyor. Araştırma sonuçlarından, salgın dönemi boyunca sahadan/ofisten çalışanların en büyük beklentisinin “salgından korunma yöntemlerini anlatan eğitimlerin verilmesi” olduğu görülüyor. Buna paralel olarak ÇEİS Üyelerinde pandemi şartları nedeniyle düşen eğitim saatlerinin özellikle online eğitimlerle artırılması sektörün gündeminde.
Evden/uzaktan çalışanların %76’sınınpandemi sürecinde mesai saatleri dışında da çalıştığını ortaya koyan araştırma, evden çalışanların bu süreçte kendilerini “güvenli, esnek ve rahat” hissettiğini gösteriyor. Bu süreçte sahadan/ofisten çalışanlar ise kendilerini“yorgun, mutsuz ve sıkılmış” hissettiklerini belirtiyor.
Uzaktan Çalışanların Şirketlerine Olan Bağlılıkları Arttı
Araştırma sonuçları evden/uzaktan çalışanların %62’sinin uzaktan çalışmadan çok memnun ve memnun olduğunu ortaya koyuyor.Aynı şekilde evden uzaktan çalışmanın kalıcı hale gelmesini isteyenlerin oranı %50’yi buluyor.
Evden/uzaktan çalışanların %39’u, sahadan/ofisten çalışanların %32’si bu dönemde şirketlerinde alınan önlemler ve hayata geçirilen uygulamalar sonucu motivasyonlarının arttığını belirtiyor.
Bu süreçte evden/uzaktan çalışanların %65’ininşirkete olan bağlılığının arttığını gösteriyor. Ofiste/sahada çalışanlarda ise bu oran %54 olarak sonuçlara yansıdı.
Evden/uzaktan çalışanların %69’u, sahada/ofiste çalışanların ise %52’si, “Covid-19 salgını sürecinde iş hayatımı etkileyen kişisel zorluklarla karşılaşmam halinde şirketimin bana destek olacağını düşünüyorum” yönünde görüş belirtiyor. Sektördeki “Çimento Ailesi” yaklaşımı çerçevesinde, çimento işverenlerinin bu dönemdeki desteklerinin ve yürüttüğü uygulamaların, çalışanlar tarafından da oldukça olumlu bir şekilde değerlendirildiği görülmektedir. Araştırmada ortaya çıkan bu oranlar, diğer sektörlerde yapılan benzer araştırmalardan çok daha yüksek.
Sektörümüzde Değişim Talepleri Ön Plana Çıkıyor
Sektörü geleceğe hazırlama misyonu doğrultusunda, son zamanların en geniş katılımlı araştırmalarından birini gerçekleştirdiklerini ifade eden ÇEİS Genel Sekreteri Dr. H. Serdar ŞARDAN, tüm dünyanın içinde bulunduğu dönüşüm dalgasının çimento sektörüne de yansıdığını, çalışanlarda değişim isteğinin ön plana çıktığını belirtti.
Bünyesinde 17.500 kişiyi istihdam eden çimento sektörünün, ağır sanayi kolları arasında yer almasına rağmen, pandemide verimlilik kaybı yaşamadığını ve istihdam sürekliliğinin sağladığını aktaran ŞARDAN; “Küresel çapta etkilerini gösteren pandemi, hayatın her alanını olduğu gibi iş pratiklerimizi de etkiledi. ÇEİS ve çimento sektörü olarak bu zamana kadar hep çalışanlarımızın taleplerini önceliklendiren adımlar attık. Üretim sürecinde çalışan arkadaşlarımızın sağlığı için her türlü tedbiri aldık ve uygun olan departmanlarımızın evden çalışabileceği alt yapıyı sağladık. Bu bakımdan, çimento sektöründe yürütülen çalışmaların, çalışanlarda ciddi bir güven duygusu oluşturduğunu net şekilde görebiliyoruz.
Hibrit Çalışma Sistemi Sektörün Gündeminde Olabilir
“Covid-19’un Çimento Sektörü Çalışma Hayatına Etkileri Araştırması” sonuçlarını değerlendiren ÇEİS Genel Sekreteri Dr. H. Serdar ŞARDAN, “Sektör çalışanlarında, şirketlerine yönelik bağlılığın arttığını görüyoruz. Çalışanlar bu süreçte şirketler tarafından ayrılan kaynağın farkındalar ve önemsendiklerini düşünüyorlar. Öte yandan, araştırma sonuçları, hem çalışanlar hem de yöneticiler açısından 'haftada 2 gün uzaktan çalışma'nın en verimli model olduğunu ortaya koyuyor. Sektör çalışanlarımızın çeşitli talepleri ve gelişim istedikleri alanlar da bulunuyor. Sektörün bu talepleri de dikkate alacağını düşünüyorum. Özellikle, uzaktan çalışmayı başarıyla deneyimlemiş şirketlerimizin pandemi sonrasındahibrit çalışma sistemine geçebileceğini düşünüyoruz.” dedi.
4 Mart 2021
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.