Paris'te 24-27 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilecek uluslararası inşaat teknolojileri ve çözümleri fuarı Intermat'ın basın konferansı 18-19 Ocak tarihlerinde yine Paris'te yapıldı. CAT, Liebherr, Komatsu, Bobcat ve Hitachi gibi çok sayıda firmanın katıldığı konferansta basın mensupları fuar katılımcılarıyla buluştu. Katılımcı firmaların yeni ürün ve çözümlerini medyaya tanıttığı etkinlikte yer alan bazı ürünler ise şunlardı:
Şantiyelerin 3 boyutlu makine kontrol yazılımı: Leica MC1 3D
LeicaGeosystems tarafından şantiyeler için geliştirilen Leica MC1 3D makine/araç kontrol yazılımı, ağır inşaat sektörünün dijitalleşmesini desteklemek amacıyla tüm makine kontrol çözümleri için devrim yaratan bir yazılım platformu sunuyor. Bütün makine uygulamalarını birleştiren Leica MC1, ağır inşaat makinelerini yönlendiren ve otomatikleştiren “hepsi bir arada” bir yazılım çözümü platformu. Yazılım, modelleri değiştirme ve yüzey kaydı gibi özelliklerle akıllı bir dijital gerçekliğe ulaşma yönünde şantiyelerdeki gelişime katkıda bulunuyor.
Tasarım modelini, makinenin kesici kenarının (örneğin kova veya bıçak kenarı) gerçek konumuyla karşılaştıran MC1, ilerlemenin canlı dijital temsiline izin verirken operatörün planlanan tasarımı elde edecek şekilde makineyi konumlandırmasına yardımcı oluyor. MC1 yazılımı, makinenin kesici kenarının konumunu otomatik olarak kontrol ederek şantiyelerdeki operatör verimliliğini artırıyor. Leica MC1, sağlam donanım platformu, Leica MCP80 paneli ve MDS Serisi yerleştirme istasyonu tarafından taşınarak, şantiyedeki makineler arasında değiştirilebilir bir panel sağlıyor. Yeni MC1 platformu, ağır inşaat projelerinin daha verimli yönetimi için bulut tabanlı Leica ConX üretkenlik platformu tarafından desteklenen ağır inşaat iş akışına da tamamen entegre edilmiş.
MC1 yazılımı, tasarım verilerinin işlenmesini basitleştiriyor ve tüm standart tasarım veri türlerine açık. Bir iş sahasındaki ortak iş akışlarını desteklemek için esnek bir veri akışı sağlıyor. Leica Geosystems’in saha çözümü iCON sitesinin yanı sıra inşaat sahasındaki tüm makineler artık aynı tasarım veri yapısı üzerinde çalışıyor; bu da hiçbir veri dönüşümü gerekmediği anlamına geliyor. Ayrıca şantiye ve ofis içindeki makineler, saha birimleri ve ofis arasında kesintisiz veri aktarımı garanti ediliyor.
Aynı yazılım platformu farklı sensör konfigürasyonlarıyla kullanılabiliyor; bu da ölçeklenebilirliği ve eğitimi geliştiriyor. Ayrıca kurulumcular basitleştirilmiş kurulum ve servis süreçlerinden yararlanıyor. Özel merkezli tasarıma sahip sezgisel bir grafik arayüz, müşterilerin işlerini daha hızlı ve daha hassas bir şekilde yapmalarını destekliyor. Yazılım arayüzü düzenli ve operatörün önemli adımlara odaklanmasına yardımcı olmak için tanıdık sembollerle donatılmış. Akıllı bir lisanslama sistemi, başka bir makine çözümünün eklenmesini kolaylaştırarak kullanıcılara makine kontrol çözümlerinde tam esneklik sağlıyor.
Volvo HX04
Diğer bir yenilik ise Volvo’dan... Volvo Construction Equipment (Volvo CE), değişimi net sıfır geleceğe doğru yönlendirme taahhüdüyle hareket etmeye devam ediyor. Hidrojen teknolojisinde yeni bir çığır açmayı amaçlayan çok paydaşlı bir araştırma projesinin tamamlanmasının ardından şirket, dünyanın ilk yakıt hücreli belden kırmalı taşıyıcı prototipi olan Volvo HX04’ün tanıtımını yavaştan hızlandırmış.
Hidrojen teknolojisinde yeni bir çığır açmak amacıyla şu anda çeşitli müşteri uygulamalarında test edilen Volvo HX04’in bu test aşamasının sonuçları, Volvo CE gelecekteki ürün geliştirme programları için araştırmalarını sürdürürken, hidrojen ve yakıt hücrelerinin sağladığı olanaklara dair önemli bilgiler sağlıyor. Sürdürülebilir araç stratejik araştırmasını, inovasyonunu ve gelişimini desteklemek amacıyla İsveç İnovasyon Ajansı VINNOVA, İsveç Enerji Ajansı ve İsveç Ulaştırma İdaresi arasındaki ulusal bir işbirliği olan FFI’nin finansmanıyla 2018 ve 2022 yılları arasında yürütülen bir araştırma projesinin sonucu ve altı tekerlekli prototipin yapımı büyük ölçüde Volvo CE’nin İsveç’teki tesisinde gerçekleştirilmiş. Volvo CE gelecekteki ürün geliştirme programları için araştırmalarını sürdürürken, projenin sonuçları hidrojen ve yakıt hücrelerinin sağladığı olanaklara dair önemli bilgiler sağlayacak.
Hidrojenli araçlar için yakıt doldurma işlemi oldukça hızlı; Volvo HX04 yaklaşık 7,5 dakikada 12 kg hidrojenle şarj edilerek yaklaşık dört saat çalışabiliyor. Yakıt hücreleri, hidrojeni oksijenle birleştirerek çalışıyor ve ortaya çıkan kimyasal reaksiyon, makineye güç sağlayan elektriği üretiyor. Bu süreçte yakıt hücreleri aynı zamanda kabinin ısıtılması için kullanılabilecek ısı da üretiyor. Yakıt hücreleri yalnızca su buharı yayıyor.
Prensipte bir yakıt hücresi, harici bir kaynaktan şarj edilmek yerine ihtiyaç duyulduğunda kendi elektriğini araçtaki hidrojenden üretmesi dışında bataryaya çok benzer şekilde çalışıyor. Yakıt hücreli elektrik aktarma organlarına sahip araçların çalışma süresi, menzili ve yakıt doldurma süresi içten yanmalı motorla çalışan araçlara benziyor. Bataryalı elektrikli araçlar ve biyoyakıtlar dizele daha sürdürülebilir alternatifler olarak bugün ticari olarak mevcut olsa da, hidrojenle çalışan makinelerin bu on yılın ikinci yarısında ticarileştirilmesi bekleniyor.
19 Ocak 2024
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.