İnşaat sektörü hep dinamiktir... Ama bu devinimde de hep adımlarını "bildiği yerden" atmaya devam eder...
Güliz Fiş
Y. Mimar, Girişimci, Kurucu / @inSuppliers
İnşaat sektörü hep dinamiktir. Statik davrandığı pek söylenemez ama bu devinimde de hep adımlarını bildiği yerden atmaya devam eder. Çünkü ona göre en hızlı yol, “bildiği yol”dur.
Peki bilmediğimiz başka yollar bizi daha hızlandırabilir mi? Denemeden ya da güvendiğimiz biri bize önermeden öğrenemeyiz. Ama işte bu inanç sahibini de yerinde tutamazsınız. Ezber bozmanın zamanı gelmiştir. İnşaat sektöründeki bu “ezber bozan” girişimcileri ben de hep böyle gözlemlemişimdir. “Fark yaratmak ve artık 'oyunun kurallarını yeniden yazmak' üzere kolları sıvayanlar"...
İşte bu deneyimler ile motivasyon kaynaklarını konuştuğumuz ve sonradan yazıya döktüğümüz “Contech - Türkiye’den ve Dünyadan İnşaat Teknolojisi Şirketleri” kitabında Contech kurucularının ağzından cesur girişimlerini kaleme aldık. “Sektörde problem olarak neyi tespit ettiler”, “Bu problemi nasıl çözdüler” ve “Çözümü için hangi teknolojiyi kullandılar” gibi soruların cevaplarını aradık. Bazen seçtiğiniz teknoloji de problemin çözümünü zorlaştırabiliyor. Aslında bence burada önemli olan doğru teknolojiyi tespit etmek ve sonrada ürünün pazar ile uyumunda teknolojiyi doğru ifade etmek.
38 Contech kurucusu ile yaptığımızda söyleşide, iş modellerinin hepsinin birbirinden farklı olduğunu gözlemledik. Evet bazen aynı uzmanlıklar için oluşturulmuş olsalar da aslında kullanılan teknolojiler birbirinden farklı olabiliyor. Örneğin proje yönetimi için bir Contech BIM teknolojileri kullanırken bir diğer Contech de drone teknolojilerinden faydalanabiliyor. Ya da yapı malzemesi için doğadaki ürünü doğal yapı malzemesi olarak üretirken kimi Contech ise bu malzemeyi atıklardan üretebiliyor. Dolayısıyla girdileri farklı ama çıktıları aynı amaç olan bu teknoloji iş modellerinin hikayesini ve serüvenini doğrudan birinci ağızdan, yani kurucu ya da kurucularından dinlemek ve belki de ilham almak gerektiğine inanıyorum. Çünkü bazen kurucunun kabiliyeti olan teknoloji ile sorunu çözerken bazen de teknolojiye esas yetkin kişiler ile de ekibini kurabiliyor. Aslında bu karar da sektörün kullanıcısını iyi tanıyıp ilgili hedef uzmanlıkta maksimum verimi oluşturmanın analizi ile belirleniyor diyebiliriz.
Sorunu tespit edip, teknolojinin de seçimini yapıp ürünü geliştirdikten sonra şunu da görüyorsunuz ki “teknoloji değişiyor” ve kullanıcıların “teknoloji ile ahengi farklılaşıyor”. Dolayısıyla ürünü geliştirmeniz, teknolojiyi takip edip gerekiyor ise üstüne daha daha farklı teknolojiler ile entegrasyon bile yapmanız gerekebiliyor. Aslında sunduğunuz değerin sürdürebilirliği için en büyük gereklilik. Bir yandan bu süreç contechlerde ölçeklenme ihtiyacını ifade ediyor. Bunun için de ilave kaynaklara ihtiyacınız oluyor. Girişimci bunu bazen finans, bazen yeni ekip bazen işbirliği hatta “rekaberlik” ile de büyütebilir. Tabii bütün bunlar stratejik kararları ifade eder, ki bu da girişimcinin aslında liderlik, yaratıcılık ve inovasyon yetkinliği ile alakalı.
Tüm bu çıkarımları belki kendi Contech yolculuğumdan yazabildim desem de, “Contech” kitabı çalışması esnasında diğer girişimcilerle bir araya geldiğimizde çoğu kez ortak noktalarda buluştuğumuzu da fark ettim diyebilirim.
Ama herkesin yolculuğu "başka" ve kendine özgü tabii.
“Belki yeni yolculuklar için de bu kitabımız ilham olur” temennisi ile son sözü şu cümleyle bitirmek isterim; “Değişim cesaret ister, dönüşüm ise sabır”.
ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
8 Şubat 2025
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wilo, Winsa, XCMG ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.