Şehir merkezinde inşa edilecek bir metro istasyonu için ana cadde üzerinde iksalı derin kazı yapacaksınız... Şantiye kurulumundan kazı tamamlanana kadar olan süreç için planlama yapmanız isteniyor.
Ve tabii ki maliyetlerinizin iş sürecinde ve iş sonunda tutarlı olması gerekiyor...
Peki bu planlamayı nasıl yapmalısınız?
YAZAN: İnş. Müh. Ahmet Said Eyigün / Mott MacDonald
Daha önce konuya dair "NATM Tünel Kazı Hızına Etki Eden Faktörler" serisini kalem almıştım. Bu yazılara linkedin profilimden ve Şantiye® Dergisi'nden ulaşabilirsiniz. Serinin devamı olacak bu bölüme ise Planlama 1.0 adını verdim. Bu seride bir planlama simülasyondan ana hatlarıyla bahsedeceğim.
1- Öncelikle kazıyı ana caddede yapacağımız için yolu trafiğe kapatmamız ve trafiği alternatif caddelere yönlendirmemiz gerekecek.
Yani ilk adımda trafiği nereden kapatacağımızı ve yönlendirmeleri nerelere yapacağımızı planlayacağız.
2- Trafiği yönlendirmeden önce kurumlardan izin almak gerekecek.
Bu izinler işe başlama tarihini geciktirecek. Baslangıç tarihini riske atmamak için izinleri doğru planlamak gerekecek.
3- Artık makine planlaması yapabiliriz. Ekskavatörler, yükleyiciler, kırıcı uçlar...
Çok parametre var.
Mesela bu iş için makineleri kiralayacak mıyız satın mı alacağız? Gerekli makineleri gerekli sürede temin edebilecek miyiz?..
Hepsine cevap bulmamız gerekecek.
4- Kazı ile birlikte hafriyat nakliyesi de yapılacak.
Hafriyat miktarını projelerden hesaplamıştık ve yaklaşık bir kabarma indisi belirlemiştik. Peki hafriyat işini kendimiz mi yapacağız, bir hafriyat taşeronu ile mi anlaşacağız?
Soru işaretimiz hangisinin daha ekonomik ve işlevsel olduğuna karar vermek. Hafriyat işini kendimiz yapacak olursak döküm sahaları ile anlaşmamız gerekecek. Kazı alanı ile döküm sahaları arasındaki mesafeyi belirleyip gerekli kamyon sayısını, kamyonların dolu ve boş güzergahlarını, yakıtlarını hesaplayacağız. Elbette şoförler, maaşlar, sigortalar, vergiler, yemek masrafları, döküm sahası maliyetleri...
Zor görünüyor. Oysa ki taşeron yapsa, bunlarla uğraşmayacağız ve ton başına anlaştığımız ücretle işi halledeceğiz (Elbette bunun ekonomik altyapısını işverene izah etmemiz gerekecek).
5- Personeliniz dışında kimsenin şantiye alanımıza girmemesi gerekiyor.
Yani şantiyenin etrafını çevirmek için bir maliyet öngörmemiz şart.
Ayrıca giriş kapısı, güvenlik bariyeri, güvenlik görevlileri ve elbette sigortaları, yemek masrafları da maliyetinize dahil olacak.
Sanırım şimdi şantiye hazır ve kazıya başlayacağımız tarihi öngörebiliyoruz...
6- Fakat hayır, maalesef... Şehir merkezindeyiz.
Bulunduğumuz bölgeden elektrik, su, internet ve doğalgaz hatları geçiyor. Bütün bu altyapı hatlarını transfer etmemiz, yani altyapı deplasesi yapmamız gerekiyor.
Bunun öncesinde asfalt, kaldırım, ağaç sökümlerini de unutmamamız şart.
7- Belli ki bu işe henüz başlayamadık. Planlama 1.0 burada bitmedi. Bir sonraki bölümde kazı yapma planımıza devam edeceğiz.
DEVAM EDECEK...
2 Haziran 2024
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.