Mekanların tasarım ve dekorasyon detaylarının vurgulanmasında önemli işlevleri olan parkeler, yaşanan günlük gelişmelere göre kendine yeni trendler belirliyor. Son yıllarda doğaya özlemden dolayı sektörün natürel tasarımlara yöneldiğini belirten DesignFloor Genel Direktörü Fatih Aslan, kullanıcıların parkede özellikle hijyen ve sağlık kriterlerini aradığını belirtti. Parkelerde yükselen tasarım trendi ise doğal ahşap görünümü, natürel tonlar oldu.
Evlerin ve alanların vazgeçilmezi parkeler günlük değişimlerle yeni trendlere hızla uyum sağlıyor. Parkelerde değişen trendler hakkında açıklamalarda bulunan DesignFloor Genel Direktörü Fatih Aslan, günümüz parke sektöründe, pandeminin de etkisiyle tasarımsal anlamda insanın doğaya özlemini iç mekanlara yansıtan biyofilik tasarım anlayışının trendleri belirlediğini söylüyor.
Parkede sağlık ve hijyen trendi gelecekte de devam edecek
Biyofilik tasarımın temel olarak ışık, renk ve bitki gibi elemanlar ile iç mekanda doğada bulunma hissi yaratan kurguyu anlattığını açıklayan Aslan, “Pandemi süreciyle birlikte iç mekanın en önemli elementlerinden olan parkelerde de doğal ahşap görünüm, natürel tonlar gibi tasarım tercihleri artış gösteriyor. Ayrıca pandemiyle birlikte son yıllarda kullanıcılar parkede hijyen ve sağlık kriterlerinin karşılanmasını istiyor. Önümüzdeki beş yılda yine hijyen ve sağlık trendi ivmelenerek kullanıcıların parke seçimi konusunda daha da bilinçlenmesini bekliyoruz. Bu durum sektörde yeni teknolojilerle üretilmiş hijyen ve sağlık kriterleriyle ön plana çıkan ürünlerin gelişimini destekleyecek” diye konuştu.
Sektör, artan çevre bilinciyle yenilikçi ürünlere yöneldi
Sağlık ve çevre bilinci yükselen kullanıcı taleplerine bağlı olarak sektörün yenilikçi ürünlere de yöneldiğini kaydeden Aslan, “Parke sektörü son yıllarda sürdürülebilirlik, sağlık ve hijyen alanlarında çok daha gelişmiş bir teknolojiye ulaştı. Bu doğrultuda sektör kullanıcılara, geleneksel laminat parkelerden ayrışan, uçucu organik madde (VOC) salınımı minimuma indirgenmiş, orman sürdürülebilirlik standartlarına uyum gösteren çevreci yapıya sahip yüksek teknoloji laminat parkeler sunmaya başladı” dedi.
Parke seçimi coğrafya, iklim ve yerel mimariden etkileniyor
Kullanıcı alışkanlıkları ve tercihleri hakkında da açıklamalarda bulunan Aslan, sözlerini şöyle tamamladı: “Parke seçiminde, olası bakım ve tadilat gereksinimlerinde yüksek maliyet olasılığıyla dayanıklılık, tercih kriterlerinin ilk sırasında yer alıyor. Kullanıcılar, geniş ve fazla açık alana sahip mekanlarda parke renklerinde daha özgür davranırken küçük mekanlarda ise mekanların ferahlığının artırılması önceliğiyle açık tonlardaki renk tercihleri ön plana çıkıyor. Parke seçiminde yaşanan coğrafya, iklim özellikleri ve yerel mimarı yapı da son derece etkili bir kriter. Öyle ki Akdeniz ve Ege bölgelerinde yerel mimariye paralel olarak beyaz ve açık tonlardaki zemin kaplama ürünleri rağbet görürken Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’da koyu tonlardaki ürün grupları ve parlak parke ürünleri tercih ediliyor.”
14 Eylül 2021
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.