Proje süresi nasıl kısaltılır?..
Tabii ki ve kesinlikle “Çalışarak”...
- Projedeki kritik bir faaliyetin süresi azaltılabilir; ancak her zaman doğrudan (direkt) maliyetlerde artışla sonuçlanır.
- Kritik aktiviteye ekstra kaynak atayarak zamanını kısaltmak maliyeti artırır.
- Normalinde artarda gerçekleştirilmesi gereken iki kritik aktiviteden öncül olanı bitmeden ardılını başlatarak (iki işi tamamen veya bir süre paralel yaparak) proje süresi kısaltılır. Bu ise genellikle tekrarlar ve risk artmasına sebep olur.
- Proje süresini kısaltmak için tüm kritik yollar göz önüne alınmalıdır.
- Proje yönetiminde, zaman, her zaman için kritik bir kaynaktır, çünkü zaman depolanamaz ve geri getirilemez.
Projenin süresini kısaltmak için şu yöntemlere başvurabiliriz:
1. Kaynak Ekleme: Proje süresinin kısaltmanın en yaygın kullanılan yöntemi, faaliyetlere ek personel ve kaynak atanmasıdır. Fakat iş gücünü veya kaynakları iki katına çıkarmak süreyi mutlaka yarıya indirmez.
2. Başka ve ilave Taşeron Ekleme: Proje süresinin kısaltılmasının yaygın bir yolu da bir faaliyetin dış yaptırımıdır (Fason üretim de diyebileceğimiz farklı taşeron ile çalışma). Farklı taşeron faaliyetin süresinin azaltımı için uzman olabilir. Farklı ve ilave taşeronlar aynı zamanda kaynaklardan bağımsızdır ve kritik faaliyete atanabilir ve proje süresinin kısaltılmasında ideal sonuca ulaşılabilir.
3. Fazla Mesai Yaptırma: Bir projeye fazla işgücü eklemenin en kolay yolu, personel sayısını artırmak değildir; fakat fazla mesai ile bu yaptırılabilir. Eğer bir ekip haftada 40 yerine 50 saat çalışırsa yüzde 25 daha fazlasını başarabilir. Fazla mesai yaptırma ile ek yeni personelle karşılaşılacak iletişim ve koordinasyon ek maliyetlerinden kaçınılmış olunur. Eğer personel aylıklı çalışanlardan oluşuyorsa fazla çalışmadan dolayı ek maliyet yoktur. Fakat ilave bonuslar ile çalışanın emeği gözetilmelidir.
4. Profesyonel Bir Takım Kurmak (O projeye özel ekipler kurmak): Profesyoneller belirli bir projeye tam dikkatlerini verirler. Proje süresinin hızlanmasında yüksek uyumlu bir takımla farklı profesyoneller birleştirilir ve bu tek odaklanma paylaşılan bir hedef oluştur.
5. İki Kez Yap: Eğer aceleniz varsa “hızlıca yap, sonra geri döner kontrol edersin” gibi kısa dönemli bir çözüm bulabiliriz. Hızlıca yapılan imalata geri giderek o işi doğru yolla yapabiliriz. Bir proje müdürünün ek kaynak kullanması mümkün değilse ve bütçe kısıtlıysa projenin tamamlanmasını hızlandırmak için seçenekleri vardır.
6. Hız: Kritik faaliyetler sıralı olmak yerine paralel (aynı zamanda) olabilir. Eğer proje uygunsa bu iyi bir alternatiftir. Yapılacak iş -finish to start- ilişkisini -start to start- ilişkisine dönüştürmektir. Örnek olarak son tasarımın onaylanması bekleme yerine hızlıca sahada çözüm yapılmasıdır.
7. Proje Kapsamının Daraltılması: Bu her zaman projenin fonksiyonelliğinde azalmaya yönlendirir. Projenin kapsamı daraltılırsa zaman ve para yönünden kazançlar oluşabilirken, projenin değerinin düşürülmesi maliyete yol açacaktır...
8. Kalitenin Düşürülmesi: Bu her zaman bir seçenektir. Ancak nadiren kabul edilebilir ya da kullanılır. Eğer kalite gözden çıkarılırsa kritik yoldaki bir faaliyetin hızlandırılması mümkündür.
Dolaylı maliyetler proje ömrü boyunca devam eder. Bu nedenle proje süresinde herhangi bir hızlandırmanın anlamı, dolaylı maliyetlerde azalmadır. Dolaylı maliyetler doğrudan süre ile ilişkilidir.
Projenin süresinin kısaltılmasında sorumlu Proje Yöneticisidir.
İşin özünde proje süresinin kısalması bize maddi manevi kar olarak geri dönüş sağlayacaktır.
YAZAN: İnş. Y. Müh. Şükrü YILMAZ / Teknik Ofis Müdürü, Mutlu Boğaziçi Gayrimenkul Yatırım
10 Mayıs 2023
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.