Sadece sorulardan oluşan bir yazı okudunuz mu hiç?..
Peki, bir makaleyi cevaplarınız üzerinden kafanızın içinde yapılandırıp yeniden yazmayı denemek ister misiniz?..
Acaba bu şekilde tek bir metin sonsuz sayıda metne dönüşebilir mi?..
Yukarıdaki sorulara yönelik cevaplarınızı verdiyseniz ve farklı bir deneyim yaşamak istiyorsanız, herhalde başlayabiliriz...
YAZAN:
Cem Kafadar / 1inşaat Danışmanlık Kurucusu / İnş. Müh. (İTÜ 1982-87) / http://cemkafadar.net
Neden projelerimizi doğru planlayamıyoruz?
Proje öncesinde planlama çalışmaları için yeterli zamanın ayrıldığını düşünüyor musunuz?
Üst yönetim planlamaya gerçekten inanıyor mu, yoksa sadece kağıt üzerinde kalan bir planlama mı yapılıyor?
Yöneticileriniz planlama raporlarını doğru okuyup, doğru yorumlayabiliyor mu? Yoksa çıktılar odanın bir kenarında unutulup iş kalfalarla mı yürütülüyor?
Ekibiniz planlamayı sahaya çıkmadan sadece masa başında oturarak mı yapıyor?
İş programlarınız gerçekleşmeyecek iş bitim tarihleriyle işi takip etmek için değil de ekibinizi sıkıştırmak amacıyla mı hazırlanıyor?
Gerçekçi olmayan bir bitiş tarihine ikna olmuş ekibe yönetiminiz hala güvenebiliyor mu?
Yönetim olası başarısızlıklara karşı daha işin başında günah keçilerini belirleme telaşında mı?
Kaynak (insan, para, makina, malzeme) yönetimini nasıl planlıyorsunuz?
İşin başında yaptığınız risk öngörülerinizin gerçekçi olduğunu düşünüyor musunuz? Bu riskleri işin sonuna kadar takip ediyor musunuz?
İşin başında sağlıklı bir metraj çalışması yapıyor musunuz?
Paydaş yönetimine yönelik özel bir çalışma yapıyor musunuz?
Planlama çalışmalarında sizi en çok yoran paydaş kim? Firma sahibi, üst yönetim, saha çalışanları, kamu kurumları, müşteri, teknik ofis, tedarikçiler, yoksa hepsi mi? Bu planlamanın işleyişinin önünde görünmez duvarlar ören paydaşlara yönelik bir çalışma yapıyor musunuz?
Firmanızda planlama kültürünün yerleşmesine yönelik neler yapıyorsunuz?
Firmanızdaki dijital dönüşüm çalışmalarının tatmin edici olduğu düşünüyor musunuz?
Kurduğunuz sistemler birbiriyle konuşuyor mu?
İşi planlarken bir taraftan da bir iletişim yönetim planı oluşturuyor musunuz?
Teknik ofis çalışanlarınızın ortalama planlama tecrübeleri ne kadar?
Planlamaya yönelik bir yazılım kullanıyor musunuz? Bu programı tüm çalışanlarınız içselleştirdi mi?
Planlamada gereğinden fazla ayrıntıya girip hantallaşmış bir programla mı işinizi takip ediyorsunuz?
Günlük bilgi girişleri sahadan gelen dirence rağmen sağlıklı olarak yapılıyor mu?
İş sonuna yönelik projeksiyonlarınız gerçekçi mi?
Projenin zaman ve maliyet sapmaları aktivite bazında kontrol ediliyor mu?
Sapmaların nedenleri analiz edilip sorunların kök sebepleri tespit ediliyor mu? Sonrasında gerekli revizyonlar sıcağı sıcağına yapılıyor mu?
İş programı hazırlanırken belirsizlikler nedeniyle yapılan tüm kabuller bir yerlere not edilip, kayıt altına alınıyor mu?
İş programına bilgi akışını sağlayacak yazılı bir sistematiğiniz var mı?
Milestone'ları doğru bir şekilde saptayıp, ağırlıkla kritik yol üzerine yerleştirebiliyor musunuz?
İş programınızın tüm ilgili departmanların katılımıyla oluşmasını sağlayabiliyor musunuz?
Kaynakları verimli kullanmak için zaman zaman kritik yol analizi yapıyor musunuz?
Projelerinizin kapsamı çok sık değişiyor mu? Bu değişiklikleri nakit akışına doğru bir şekilde aktarabiliyor musunuz?
Projenin süresini kısaltırken hedefleriniz gerçekçi mi?
İş sonunda o proje özelinde "İş Bitim Raporu" hazırlıyor musunuz? Öğrenilen derslerin dökümünü alıyor musunuz?
Ne dersiniz firmanızda planlama yeterli düzeyde yapılıyor mu?
Yazıya duygu, düşünce ve deneyimlerinle benim yerime sen son halini verdiğin için sana teşekkür edebilir miyim?
18 Ocak 2024
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.