Uludağ Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi (ULUTEK)’nde faaliyet gösteren genç mühendisler tarafından kurulan yazılım firmasında geliştirilen bulut tabanlı İş Takibi ve Proje Yönetim Yazılımı, Home Office çalışan bireylere oldukça avantaj sağlıyor.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi mezunlarından oluşan genç ekip, bu yazılım ile ofise ya da herhangi bir mekâna bağlı kalmadan iş süreçlerinin daha etkili bir şekilde yönetilmesini ve saklanmasını sağlıyor. Yaklaşık on kişiden oluşan ekip “Proskop” adını verdikleri yazılımın on iki ayı aşan Ar-Ge sürecinin bir ürünü olduğunu söylüyor. İTÜ Makine Mühendisliği mezunu, doktora öğrencisi ve aynı zamanda firmanın kurucu üyesi olan M. Safa Orakçı, geliştirdikleri yazılımın bulut tabanlı iş/proje yönetim yazılımı olduğuna ve pek çok firmanın proje bazlı çalıştığına dikkati çekerek, “Her proje bütçe, zaman ve iş gücü açısından takip gerektirir. Geleneksel düzende bu takipler uzun toplantılar, ortak çalışma alanları, karmaşık gözlemler ve bütün bunların getirdiği maliyet yüküyle yapılıyor. Geliştirmekte olduğumuz ürün hata risklerini azaltmanın yanında işlerin anlık olarak kolayca uzaktan takip edilmesini sağlıyor. Global ölçekli büyük firmaların da benzer ürünleri var. Bu ürünler incelendiğinde tüm özellikleri tek çatı altında barındıran bir ürün olmadığını, bazılarının daha lokal ve bireysel kullanımlara hitap ettiğini söyleyebilirim. Üstelik bu ürünler oldukça maliyetli ve birçoğunun Türkçe dil desteği bulunmuyor. Benzer durumlar bizleri böyle bir ürün geliştirme konusunda motive etti.” ifadelerini kullanıyor.
İlk Etapta Ücretsiz
Yazılımın teknik detayları hakkında bilgi veren Makrogem Bilişim Teknolojileri A.Ş. Yazılım Direktörü Sezgin Kaymak ise, sosyal izolasyonun hayati önem taşıdığını ve Home Office çalışmanın büyük bir ihtiyaç hâline geldiğini belirterek, “Dünyada birçok firma uzaktan çalışma noktasında hazırlıksız yakalandı ve süreci doğru yönetemeyenler çok kısa sürede binlerce dolar zarar etti. Hâl böyle olunca Proskop gibi bulut tabanlı, masaüstü ve mobil ortam gözetmeksizin çalışabilen İş Takibi ve Proje Yönetim yazılımlarının ne kadar önemli ve gerekli olduğu bir kez daha anlaşılmış oldu. Ayrıca araştırmalar esnek çalışmanın verimliliği arttırdığı noktasında hemfikir. Burada devreye bu esnekliğin izlenebilirliği ve denetlenebilirliği giriyor. Bir bulut sistem üzerinde çalışan Proskop, internete bağlanan tüm cihazlardan sosyal medya kullanımı kolaylığında hizmet vererek tüm süreçleri takip edebilmenize olanak sağlıyor. Önümüzdeki kısa süre içerisinde Proskop gibi uzaktan çalışma imkânı sunan yönetim yazılımları her kurumun olmazsa olmazı haline gelecek. Bu zor günlerde toplumsal dayanışmaya bizim de bir katkımız olmalı düşüncesiyle sistemimizi ücretsiz olarak erişime açma kararı aldık. Sistemi aktif hale getirmeleri için isteklilerin http://anket.proskop.co web adresine girerek anketimize katılmaları yeterli olacaktır.” diye konuştu.
4 Mayıs 2020