İnşaat malzemeleri sektöründe yenilikçi iş yapış şekilleriyle dikkat çekici ve bir o kadar katma değer yaratan işlere imza atan Özgür Kaan ALİOĞLU, geçtiğimiz aylarda yalıtım sektörünün önemli firmalarından ve yine hep yenilikçi işlere imza atan ODE YALITIM’da Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başlamıştı. Hem söz konusu yeni görevi hem ODE Yalıtım hem de sektör hakkında görüşlerine başvurup, bilgi aldığımız Alioğlu umut verici değerlendirmelerde bulundu: “Sektör olarak doğru bir planlama yapar, üretime ve ihracata odaklanırsak global arenada rekabet avantajı sağlayabiliriz. Çünkü günümüzde Almanya’nın doğusu ile Çin’in batısı arasında üretim ve tedarik anlamında TÜRKİYE’YLE BAŞ EDEBİLECEK bir ülke yok...”
RÖPORTAJA, MAYIS-HAZİRAN 2021 (387.) SAYIMIZIN E-DERGİ VERSİYONUNDAN GÖZ ATMAK İÇİN LÜTFEN TIKLAYIN
Geçtiğimiz günlerde Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak ODE Yalıtım’da göreve başlayan Özgür Kaan Alioğlu’ndan hem bu yeni görevi hem de ODE’deki güncel gelişmelerle ilgili bilgiler aldık... ODE Yalıtım’ın 35 yılını geride bırakmış, yurt içi ve yurt dışında ciddi tecrübesi olan, kurumsal yönetime önem veren ve kendine özgü, kopyalanması kolay kolay mümkün olmayan bir kurum kültürüne sahip olduğunu hatırlatan Alioğlu, “Bu yapı sayesinde ODE Yalıtım, kişilere bağlı olmadan, hedefleri doğrultusunda faaliyetlerini sürdürüyor. Ben de artık bu ailenin bir parçası olarak, ODE Yalıtım’ın global yolculuğuna katkı sunacak olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Çalışma arkadaşlarımla birlikte pandeminin zorlu koşullarında ODE Yalıtım’ın lider konumunu daha da güçlendirmeye ve şirkete değer katmaya odaklandık.” ifadelerini kullanıyor.
ODE’nin gündemiyle ilgili de bilgiler paylaşan Alioğlu, Eskişehir ve Çorlu’daki üç üretim kampüslerinde ekstrüde polistren esaslı ısı yalıtım malzemesi, bitümlü su yalıtım örtüleri, ısı-ses-yangın yalıtımında kullanılan cam yünü ürünleri ve elastomerik kauçuk köpüğü tesisat yalıtım malzemesi ürettiklerini ve bu ürün gamlarında dört binden fazla çeşitleri bulunduğunu vurguluyor. R-Flex elastomerik kauçuk köpüğü ısı yalıtım malzemesini bu zamana kadar yalnızca Tekirdağ-Çorlu’daki tesislerinde ürettiklerini, fakat aynı malzemeyi Eskişehir’de de üretmek üzere 100 milyon TL’lik bir yatırım gerçekleştirdiklerinin altını çizen Özgür Kaan Alioğlu, “Eskişehir’deki üretim kampüsümüzde 20 bin metrekare kapalı alanda kuracağımız yeni üretim tesisi ile birlikte elastomerik kauçuk köpüğü kapasitemizi dört kat artırarak, toplamda yıllık 18 bin tona çıkarıyoruz. Bu yatırım ile Türkiye elastomerik kauçuk köpüğü pazar büyüklüğünün iki katı kapasiteye ulaşarak, 1991 yılından günümüze bu ürün grubunda sürdürdüğümüz liderliğimizi daha da pekiştireceğiz. Aynı zamanda yine bu üründe, Çin ile Almanya arasındaki coğrafyada en büyük üretici konumuna geleceğiz. Bu yılın sonunda üretime başlamayı hedeflediğimiz tesisimizde 150 kişiye de istihdam sağlayacağız...” ifadelerini kullanıyor.
Ar-Ge ekibimizi üç kat büyüteceğiz
Öte yandan bu yıl itibariyle uygulamaya aldıkları beş yıllık stratejik plan çerçevesinde Ar-Ge&İnovasyon yol haritalarını ve beş yıllık dijital dönüşüm aksiyon planlarını da devreye aldıklarını hatırlatan Alioğlu şunları söylüyor: “Önümüzdeki üç yıl içinde ciromuzun yüzde 3’ünü Ar-Ge ve dijitalleşmeye ayıracak, Ar-Ge ekibimizi üç kat büyüteceğiz. 2023 yılına kadar da kapasite artışı, dijital dönüşüm ve Ar-Ge için 125 milyon TL yatırım hedefliyoruz...”
Yenilikçi ürün ve uygulamalar geliştirmeye devam ediyoruz
“Kısa bir süre önce sektörümüzün en prestijli organizasyonlarından Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri’nde iki ödül kazandık. Yılın Su Yalıtım Ürünü ödülüne layık görülen Epikon Aflame, Türkiye’de ilk kez -30 derece soğukta bükülme dayanımına sahip versiyonları da bünyesinde barındıran Epikon membran serimize geçen yıl eklediğimiz dört yeni ürünümüzden biri. Tesisattaki soğuk-ılık hatlar ve soğutma sistemlerinin yalıtımında en çok tercih edilen marka olan R-Flex elastomerik kauçuk köpüğünde ise Yılın Isı Yalıtımı Ürünü ödülünü kazandıran 40 mm kalınlıkta boru üretimi gerçekleştirdik...”
Hızlı aksiyon alıyor, koşullara adapte oluyoruz
“ODE Yalıtım pandemi sürecinde de planlarını değiştirmeden yoluna devam ediyor. Çünkü biz, kuruluşumuzdan itibaren bu tip zorlu dönemlerin, bizi hedeflerimizden uzaklaştırmaması yönünde adımlar atıyoruz. Bu kapsamda geçen yıl hedeflediğimiz tüm yatırımları gerçekleştirdik. 2021’de de aynı şekilde planlarımız doğrultusunda ilerliyoruz. Bununla birlikte esnek ve çevik yapımız sayesinde hızlı aksiyon alıyor, koşullara adapte oluyoruz. Söz gelimi pandemi süreci ülkemizde ve dünya genelinde tedarik zincirinde aksamalara neden oluyor. Biz de ODE olarak bu dönemde önceliğimizi, üretimde ve ürün arzında sürdürülebilirliği sağlamak olarak belirledik. Tüm tedarik, üretim ve dağıtım stratejimizi bu doğrultuda planladık...”
Müşteri deneyimi öncelikli bir konu haline geldi
“Diğer taraftan tüketici dinamiklerinde son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle başlayan ve pandemi ile birlikte hız kazanan değişim, müşteri deneyimini tüm şirketler için öncelikli bir konu haline getirdi. Günümüz tüketicileri yaşadıkları deneyime her zamankinden daha fazla önem veriyor. Tüketicilere pozitif, teşvik edici ve marka algısı ile uyumlu deneyimler sunan şirketler bir adım öne geçiyor. Biz de yeni dönem stratejimiz CX ODE ile müşterilerimiz için daha fazla değer yaratmayı, talep ve beklentilerini en iyi şekilde karşılamayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda ilk etapta yeni CRM sistemimiz ve bayi portalımız üzerine çalışmalara başladık...”
Paydaşlarımıza katkı sunmaya devam ediyoruz
“Bununla birlikte, üretimde teknoloji kullanımı arttıkça ürünlerin özellikleri de değişiyor ve gelişiyor. Biz de ODE olarak, yalıtım sanayisinde kabul gören uygulamalar hakkında paydaşlarımızı ve sektörümüzü daha detaylı bilgilendirmek üzere çeşitli yayınlar çıkartıyor, hizmetler geliştiriyoruz. Bu kapsamda son olarak Teknik Yalıtım Ürünleri klasörü hazırladık. Dünyada ve ülkemizde enerjinin yerini ve önemini güncel veriler ışığında paylaştığımız, ısı yalıtımı alanındaki uygulama ve örnekleri de kapsamlı bir şekilde ele aldığımız Isı Yalıtımı kitabımızı da kısa bir süre içerisinde çıkaracağız. Bu çalışmalarımızın yanı sıra çevrim içi sistem seçim aracımız ODE Select, satış sonrası hizmetleri de kapsayan ODE Proje Hizmetleri ve sektörde bir ilk olan ODE BIM Kütüphanesi ile de paydaşlarımıza katkı sunmaya devam ediyoruz. ODE olarak, paydaşlarına değer yaratamayan hiçbir organizasyon ve markanın başarılı olamayacağına inanıyoruz...”
İhracat yaptığımız ülke sayısını yetmiş beşin üzerine taşıdık
“Geride bıraktığımız yıl ihracat pazarlarında özellikle pandeminin yoğun yaşandığı ve bu çerçevede ciddi kısıtlamalar uygulayan ülkelerde bir daralma söz konusu oldu. Buna rağmen Benin, Moğolistan, Etiyopya, Malta ve Vietnam’ı da pazar ağımıza ekleyerek ihracat yaptığımız ülke sayısını yetmiş beşin üzerine taşıdık. 2020 yılında ayrıca Finlandiya, Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Azerbaycan ve Benin’deki önemli projelerde yer aldık. Tüm bu çalışmalarımız neticesinde 2020 yılında yalıtım sektöründe Türkiye’nin ihracat şampiyonu olduk. Aynı zamanda en yaygın yurt dışı bayi ağına sahip yalıtım şirketiyiz...”
Türkiye ile baş edebilecek bir ülke yok
“Pandemi süreci tüm sektörleri etkilediği gibi inşaat ve yalıtım sektörünü de ciddi ölçüde etkiledi, etkilemeye de devam ediyor. Bununla birlikte kurun etkisiyle artan maliyetler, yüksek faiz oranları gibi nedenlerle inşaat sektörünün toparlanma sürecinin yılın ikinci yarısına sarkacağını öngörüyoruz. Sektör olarak da doğru bir planlama yapar, üretime ve ihracata odaklanırsak global arenada rekabet avantajı sağlayabiliriz. Çünkü günümüzde Almanya’nın doğusu ile Çin’in batısı arasında, üretim ve tedarik anlamında Türkiye ile baş edebilecek bir ülke yok...”
Enerji ajansı kurulmalı
“Türkiye’de enerji verimliliğine yönelik farkındalık 2000’li yıllar itibariyle artmaya başladı. Enerji verimliliğine yönelik bilincin toplumun her kesimine yayılması önemli. Bu konuda da ciddi bir yol alındığını düşünüyorum. Ancak bu iş tek başına kamunun, sivil toplum örgütlerinin veya özel sektörün çözebileceği bir iş değil. Sektörümüzde birbirinden bağımsız hareket eden ve iyi işler çıkaran birçok sivil toplum kuruluşu ve inisiyatif var. Ancak bu aktivitelerin senkronizasyonun sağlanabilmesi açısından ana yapı olarak bir Enerji Ajansı’nın kurulması ve bu yapı kanalıyla eş güdümün sağlanmasında büyük fayda olacağı kanaatindeyim. Özellikle Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında Avrupa Birliği’nin yeşil ekonomiyi ön planda tutması ve ABD’nin Paris İklim Anlaşması'na resmen geri dönmesi, bu konunun tüm dünyada daha fazla gündem olacağını gösteriyor. Bizim de bu gündemden uzak kalmamak adına sağlam ve daha efektif adımlar atmamız çok önemli...”
Özgür Kaan Alioğlu kimdir?
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü mezunu olan Özgür Kaan Alioğlu, yapı malzemeleri, yapı kimyasalları ve HVAC endüstrilerinde çalıştı. Profesyonel kariyerine Ertem Sıhhi Tesisat Teknoloji A.Ş.’de Satış Mühendisi olarak başlayan Alioğlu, sırasıyla Vaillant Türkiye’de Proje Satış Müdürü, URSA Isı Yalıtım’da Genel Müdür, Bozzetto Kimya’da Orta Doğu Ticari Direktörü, Austrotherm Türkiye’de Genel Müdür ve Austrotherm GmbH’de Grup İş Geliştirme Direktörü olarak görev aldı.
RÖPORTAJA, MAYIS-HAZİRAN 2021 (387.) SAYIMIZIN E-DERGİ VERSİYONUNDAN GÖZ ATMAK İÇİN LÜTFEN TIKLAYIN
2 Haziran 2021
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.