ICA Events tarafından düzenlenen Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul, bugün 46. kez TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde başladı. Dünyadaki beş büyük yapı fuarından biri olan ve yeni iş birliklerinin kurulmasında büyük role sahip,bölgenin en güçlü iş birliği platformu Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul, 700 milyon Euro’luk iş hacmi hedefiyle düzenleniyor. Fuarın ilk gününde sektörde dijitalleşmeye vurgu yapıldı.
Güçlü küresel ağını inşaat sektörüne aktararak yeni iş olanakları, ortaklık ve satın alım fırsatları yaratmayı hedefleyen Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul, bugün TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde başladı. Her yıl düzenlediği “VIP Alım Heyeti Programı” ile bu yıl 70’ten fazla ülkeden 400’ün üzerinde yabancı satın almacıya dört gün boyunca ev sahipliği yapacak fuara 10.000’den fazla uluslararası profesyonel alıcı ve 55 bin ziyaretçi bekleniyor.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Rusya ve Polonya’nın pavilyon olarak yer aldığı, 700 milyon Euro’luk iş hacmi hedefiyle düzenlenen fuar; İtalya, Almanya, Rusya, Litvanya, Slovenya, Birleşik Arap Emirlikleri, Güney Kore, Polonya, Avusturya ve Çin’den katılımcıları ağırlıyor.
Yapı Fuarı Direktörü Banu Keskin, “Türk yapı sektörünün en uzun süredir düzenlenen Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul bugün 46. kez kapılarını açtı. Çok heyecanlı ve gururluyuz. 700 milyon Euro’luk iş hacmi hedefiyle düzenlediğimiz fuarın bu yıl da hem ülke ekonomisine hem deinşaat sektörüne yönelikyüzde 4,5-5,0 aralığındabüyüme beklentisine önemli katkılar sunacağına yürekten inanıyoruz. Katılımcılarımıza sunduğumuz benzersiz ihracat olanaklarının yanı sıra yeni iş olanakları, ortaklık ve satın alım fırsatları yaratıyoruz.” şeklinde değerlendirmede bulundu.
Yapı Sektörünün Gündemi Dijitalleşme
Etki alanı ile Türkiye sınırlarını aşan, Orta Doğu, Orta Asya ve Kuzey Afrika’dan alıcıları cezbeden Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul’da ,dört gün boyunca toplam 25 etkinlikte 50’den fazla konuşmacı eşliğinde mimarlık, tasarımda inovatif yaklaşımlar ve yapay zeka, sürdürülebilirlik ve yapı malzemeleri konuları ele alınacak.
Fuarın ilk günü17 Nisan’da “Kutunun Dışında”teması ile inşaat sektörüne dair sıra dışı fikirler ve yenilikçi malzemeler gündeme taşındı. “Yapıda Malzeme Devrimi: Yaratıcı Devrimler ve Yenilikçi Ürünler” konulu oturumda konuşan İMSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kenan Aracı, “İnşaatta değişim süreci hızlandı. Üretim ve tüm süreçlerde etkili. Ürün tarafında inovasyon çalışmaları yapılıyor, firmalar için katma değer yaratıyor.Bu süreçte sürdürülebilir olunması önem taşıyor. Dijitalleşme çok önemli. Hataları minimize ediyor ve iş süreçlerini kısaltıyor.” açıklamasında bulunurken İKSD Yönetim Kurulu Başkanı Yiğit Yakar, dijitalleşme ve yapıcı inovasyon uygulamalarından örnekler vererek “Sektörümüz AB yoğun ihracat yapan bir sektör. 1 Ocak 2026 tarihine kadar yaşanan geçiş döneminde dernek olarak hedefimiz; yeşil mutabakat, sınırda karbon düzenleme mekanizmasının irdelenmesi. Çok zorlu bir süreç ama fırsata çevirmek gerek. Firmaların bünyesinde yeni departman kurması gerekebilecek. Dernek üyeleri ve sektör paydaşları ile ihracatçı birlikleri arasında köprü olmaya ve bilgi akışına yardımcı olmaya çalışıyoruz” dedi.
Fuarda,18 Nisan’da “Tasarla Türet, Yapay Zeka ile Üret!” teması ile tasarımın evrimi, teknoloji ve yapay zeka ile ilgili yenilikler ele alınacak. 19 Nisan’da “Yeşilin Ötesinde” oturumu ile çevre dostu uygulamalar, topluma duyarlı projeler, net sıfır hedefli uygulamalar, karbon ayak izini azaltan malzemeler ve sürdürülebilir mimari çözümler gündeme gelecek. 20 Nisan’da “Mimari İletişimin DNA’sı” söyleşilerinde yapı sektöründe iletişim ve pazarlama alanlarına odaklanılarak, sosyal medyada mimarlara ulaşmanın kodları, yeni dünya düzeninde işverenlerle kontakt kurmanın ipuçları ve piyasadaki rekabet stratejileri gibi dikkat çeken başlıklar ele alınacak.
Yapı Fuarı’nın 6’ıncı yılına giren etkinliği Yapı Master Class’ta ziyaretçilere mimarlar eşliğinde etkileşimli bir fuar deneyimi sunulacak. Sektöre ezber bozan fikirler sunan Start-up’lar, Yapı Tech Garage’da inovatif ürünlerini sergileme fırsatı bulacaklar. Yapı Fuarı’nın klasiklerinden biri haline gelen Altın Mıknatıs "Stant Tasarımı Ödülleri" ile markalar ve ürünlerini sürdürülebilir ve yenilikçi bir şekilde tanıtan katılımcılar ödüllendirilecek.
Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul’a Özel İskele-Kalıp Salonu!
Fuarda bu yıl, katılımcı firmaların etkileşimini artırmak için İKSD ve ICA Build Fuarcılık A.Ş. iş birliğiyle, İskele Kalıp firmalarına özel bir salon oluşturuldu. İskele-Kalıp Sanayicileri Derneği üye firmalarının da yer aldığı bu özel salonda, katılımcılar ürünlerini sergileme ve yeni iş bağlantıları kurma fırsatı bulacak.
17 Nisan 2024
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1200 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.